شنبه ۴ دی ۱۳۹۵ - ۰۶:۰۱
۰ نفر

با فرارسیدن فصل زمستان برخی شبکه‌های تلویزیون جدول پخش خود را به‌روز کردند.

سریال فرار از زندان

 همزمان با روي آنتن رفتن يكي از محبوب‌ترين سريال‌هاي خارجي يك دهه اخير، تازه‌ترين تجربه كارگرداني سروش صحت از امروز مهمان خانه‌هاي مردم مي‌شود. به گزارش همشهري، كارگردان و بازيگر طناز اصفهاني كه «شمعدوني» او بهار سال گذشته چندان مورد توجه قرار نگرفت و كمي هم حاشيه‌ساز شد، پس از حدود 18‌ماه اين بار با «ليسانسه‌ها» به تلويزيون بازمي‌گردد؛ سريالي طنز با بازي اميرحسين رستمي، هوتن شكيبا، متين ستوده، ‌رويا ميرعلمي، سياوش چراغي‌پور، عزت‌الله مهرآوران، بهنام تشكر، بيژن بنفشه‌خواه، مهران رجبي و... . اين مجموعه در 60 قسمت 40دقيقه‌اي 5 شب در هفته ساعت 20:45 روي آنتن شبكه3مي‌رود.

شبكه2 كه روي مجموعه طنز مهران غفوريان حسابي ويژه باز كرده بود، پس از پخش تنها چند قسمت از «هم‌سايه‌ها» به عمق فاجعه پي برد و اين سريال را به بهانه ضعف ساختار و كيفي به شبكه نسيم تبعيد كرد. هم‌سايه‌ها كه قرار بود بازگشت پيروزمندانه غفوريان به صندلي كارگرداني پس از حدود 15سال باشد، هر روز ساعت 21:45 از شبكه نشاط و سرگرمي پخش مي‌شود. سيدجواد رضويان، نصرالله رادش، سيروس گرجستاني، بهاره رهنما و... در سريال 40قسمتي هم‌سايه‌ها بازي مي‌كنند.

سرانجام كفگير توليدكنندگان «دورهمي» به ته ديگ خورد و اين برنامه كه در چند هفته اخير 2نوبت در هفته (به علاوه يك قسمت تكراري) روي آنتن مي‌رفت، به يك شب در هفته تبديل شد. از آنجا كه مهران مديري سرگرم ساختن نخستين فيلم سينمايي خود در مقام كارگردان است، به‌احتمال فراوان دورهمي در همين مسير به حيات خود ادامه مي‌دهد و شايد در آينده نزديك با تمام شدن برنامه‌هاي توليدي، به شكل كامل از جدول پخش شبكه نسيم خارج شود.

فصل چهارم «پايتخت» به كارگرداني سيروس مقدم برگ برنده شبكه آي‌فيلم در شب‌هاي سرد زمستان است كه البته كيفيت آن به اندازه 3فصل پيشين نيست. «همسران»، «مجيد دلبندم»، قسمت‌هاي پاياني «سي‌امين روز»، «خوش‌نشين‌ها»، «كيميا»،« پايتخت4» و «مريم مقدس» سريال‌هاي آي‌فيلم به‌ترتيب از ساعت 16 تا 22 هستند. ضمن اينكه از روز دوشنبه «طلسم‌شدگان» داريوش فرهنگ جايگزين سي‌امين روز در ساعت18 مي‌شود.

شايد مهم‌ترين اتفاق اين روزهاي تلويزيون، آغاز پخش «فرار از زندان» از شبكه نمايش باشد؛ سريالي كه سرانجام طلسم آن پس از چند سال شكست و از اواخر هفته گذشته جايگزين «خانه پوشالي» شد. فرار از زندان كه پيش از اين بارها از شبكه‌هاي ماهواره‌اي روي آنتن رفته و نسخه ويدئويي آن به شبكه نمايش خانگي آمده، هر روز ساعت23 (درست در ساعت پخش «خندوانه») براي علاقه‌مندان به نمايش درمي‌آيد و ساعت 6صبح روز بعد تكرار مي‌شود.

تريلر اكشن و جنايي فرار از زندان در 4فصل و 81 قسمت از 2005 تا 2009 ابتدا در شبكه فاكس آمريكا و سپس در ديگر نقاط دنيا پخش شد و بسيار مورد توجه قرار گرفت. دومينيك پرسل و ونت‌ورث ميلر در اين سريال نقش 2برادر را ايفا مي‌كنند كه بايد با گريختن از زندان بي‌گناهي خود را ثابت كنند. نكته مهم فرار از زندان براي تماشاگران ايراني نام رامين جوادي است كه موسيقي گوشنواز و ماندگار آن را تنظيم و خلق كرده است.

  • حسن‌ختام سال با آرام مي‌گيريم

شبكه2پس از تجربه ناكام «هم‌سايه‌ها» فعلا جدول پخش خود را با يك سريال خارجي پر كرده و اين روند را تا رسيدن روزهاي منتهي به‌ماه پيروزي انقلاب ادامه مي‌دهد. پس از آن نوبت به «آرام مي‌گيريم» به كارگرداني روح‌الله سهرابي مي‌رسد كه از 25دي در 48قسمت و 6 روز در هفته روي آنتن مي‌رود. هوشنگ توكلي، ثريا قاسمي، آتيلا پسياني، مجيد صالحي، لعيا زنگنه، آشا محرابي، كامران تفتي، علي اوسيوند، كاظم بلوچي، نسرين مقانلو، ليلا اوتادي، مهدي سلوكي، حسن جوهرچي، ميرطاهر مظلومي، شهرزاد كمال‌زاده، نگار عابدي و... در آخرين سريال سال95 شبكه2 ايفاي نقش كرده‌اند.

کد خبر 356386

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha