همشهری آنلاین: حجت‌الاسلام سید حسین مومنی گفت: زیارتنامه‌ای که برای حضرت معصومه(س) انشاء شده، توسط امام رضا(ع) است و ایشان در این زیارتنامه، حضرت معصومه(س) را با کلمات خاصی خطاب قرار داده‌اند که منحصر به فرد است.

اجتماع فاطمیون همزمان با سالروز ورود کریمه اهل‌بیت به قم

به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه(س)، حجت‌الاسلام سید حسین مومنی پیش از ظهر جمعه، در همایش بزرگ فاطمیون به مناسبت سالروز ورود حضرت معصومه سلام الله علیها به قم که در صحن امام رضا علیه‌السلام برگزار شد، گفت: در میان امام‌زادگان فقط ۳ امامزاده هستند که برای آن‌ها یک امام معصوم، زیارتنامه خاص انشاء نموده است که عبارتند از زیارت حضرت ابولفضل(ع) و زیارتنامه حضرت علی اکبر(ع) و زیارتنامه حضرت معصومه سلام الله علیها.

وی افزود: زیارتنامه‌ای که برای حضرت معصومه سلام الله علیها انشاء شده، توسط امام رضا علیه‌السلام است و ایشان در این زیارتنامه، حضرت معصومه سلام الله علیها را با کلمات خاصی خطاب قرار داده‌اند که منحصر به فرد است.

حجت‌الاسلام سید حسین مومنی خاطرنشان کرد: در میان تمامی امامزادگان، حضرت معصومه سلام الله علیها ویژگی‌ها و خصائص منحصر به فرد و خاصی دارد که باید مورد توجه قرار بگیرد.

سخران همایش فاطمیون اظهار داشت: زیارت نمودن حضرت معصومه سلام الله علیها با آداب خاص، برکات و آثار مهم و بی‌شمار زیارت ایشان، مفاهیم عمیق زیارتنامه حضرت معصومه سلام الله علیها از جمله ویژگی‌های کریمه اهل بیت(ع) است.

وی اضافه کرد: از ویژگی‌های منحصر به فرد دیگر، اینکه حداقل ۳ امام معصوم يعني امام صادق علیه‌السلام. امام رضا علیه‌السلام و امام جواد علیه‌السلام توصیه کرده‌اند به زیارت این بانو؛ که امام صادق علیه‌السلام وعده آمدن حضرت را قبل از تولد داده‌اند و امام رضا علیه‌السلام و آقا جواد الائمه نیز توصیه به زیارت نموده‌اند.

حجت‌الاسلام مومنی گفت: در روایت به نقل از امامان معصوم آمده است که هر کس حضرت معصومه سلام الله علیها را در قم زیارت کند بهشت بر او واجب می‌شود که این یکی از ثمرات زیارت است و به برکت وجود ایشان و به واسطه شفاعت ایشان تمامی شیعیان وارد بهشت خواهند شد.

وی با اشاره به ورود این حضرت به قم و میزبانی ایشان از محبان اهل بیت در طی تاریخ، افزود: بر اساس روایات، شهر مقدس قم، حرم اهل بیت(ع) است و حداقل ۳۰ مطلب در خصوص قم و مردم قم و خاک قم در روایت آمده است.

به گزارش همشهري آنلاين، نمایش ورود کاروان نمادین حضرت معصومه سلام الله علیها به قم، و همایش بزرگ فاطمیون با حضور انبوه مشتاقان حضرت و خادمان آستان مقدس و خادمین موسی مبرقع و خادمین حرم شاهچراغ، در حرم مطهر كريمه اهل بيت برگزار شد.

۲ کاروان نمادین از مبدا میدان معصومیه و میدان میر (بیت‌النور) به سمت حرم مطهر حرکت کرده و با تجمع عظیمی از زائرین و مجاورین در صحن امام رضا علیه‌السلام با سخرانی و مداحی برگزار شد.

این مراسم با اجرای گروه تواشیح حضرت ولی عصر(عج) شروع و با ورود کاروان نمادین به صحن امام رضا علیه‌السلام، نقاره‌زنی خادمان حضرت معصومه سلام الله علیها، شور و شوق مضاعفی در میان انبوه زائرین ایجاد کرد.

این مراسم با حضور خادمین آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، خادمین آستان موسی مبرقع و خادمین حرم شاهچراغ، با اهدای گل و تبریک به کریمه اهل بیت (ع) ادامه داشت. این مراسم با سخرانی حجت‌الاسلام سید حسین مومنی و مداحی حاج احمد واعظی و حاج سید مهدی میرداماد به پایان رسید.

کد خبر 356324

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha