مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: محققان دانشگاه مدرسه مهندسی و علوم کاربردی جان پالسون در دانشگاه هاروارد موفق به ساخت کوچکترین رادیوی جهان شده‌اند.

رادیو

براساس گزارش انگجت، محققان دانشگاه هاروارد به واسطه ايجاد نقص‌هايي در مقياس اتمي درون الماس‌هاي صورتي موفق به ايجاد كوچكترين گيرنده راديويي جهان شده‌اند،‌راديويي كه مي‌توانيد صداي آن را در اين ويديو بشنويد.

اين گيرنده راديو مي‌تواند در محيط‌هاي نامطلوب و خشن مانند دماي بسيار بالا به خوبي دوام بياورد و حتي مي‌توان آن را به واسطه انطباق‌پذيري زيستي‌اش به بدن انسان پيوند زد. همچنين مي‌توان در دماي 348 درجه سانتيگراد نيز به صداي موسيقي در اين راديو گوش داد.

برای دستیابی به این رادیو، دانشمندان دانشگاه هاروارد یکی از اتم‌های کربن را از ساختار الماس خارج و یک اتم نیتروژن را جایگزین آن کردند. سپس با خارج كردن اتم کناری آن حفره‌اي در كنار اين ساختار معيوب ايجاد كردند.

الکترون‌های نزدیک این منطقه به‌وسیله نور سبز، انرژی دریافت می‌کنند. هنگامی‌که حفره‌هاي نيتروژني امواج رادیویی را دریافت می‌کنند آن را به نور قرمز تبدیل می‌کنند. یک دیود نوری ساده، نور را به جریان الکتریکی تبدیل می‌کند. سپس اسپیکرها مانند یک رادیوی سنتی جریان الکتریسیته را به صوت تبدیل می‌کنند.

از آن‌جایی‌که الماس ساختار بسیار مقاومی دارد، این رادیوها می‌توانند فشار و دمای زیادی را تحمل کنند. این وسیله روزی خواهد توانست در فضا یا در محیط‌های خشن مورد استفاده قرار بگیرد. 

کد خبر 356099

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha