همشهری آنلاین: روابط عمومی‌ها باید بتوانند نقش مهمی در اعتلای دانش مدیریت داشته باشند و از طریق مدیریت و راهبری دانش‌های گذشته و نوین بایستی مواردی را مد نظر قرار دهند تا به جایگاه مناسبی دست یابند.

علی اکبر فرهنگی

به گزارش شارا، دكتر علی اکبر فرهنگي پدر علم مدیریت رسانه ایران در گفتگو با ستاد خبری سیزدهمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران با بيان اين مطلب گفت: یکی اینکه بايد نسبت به يك مسأله شناخت كامل ايجاد شود كه آن نيز داراي دو بعد ايده‌آل و ماورايي يا هستي‌شناسي و زميني و واقعي است.

در واقع در بعد هستي‌شناسي دانش‌ها نيازمند معرفت‌شناسي هستيم كه بايد از كليه ابزارها و روش‌ها به دو صورت مكتوب و غير مكتوب براي دريافت و ارسال پيام‌ها به گيرندگان آن استفاده شود. از سوي ديگر در اين حيطه اگر قرار است دانش در قالب پيام‌هايي به مخاطبان ارائه شود يا به عبارتي با مديريت درست آن نقش مهمي در سازمان‌دهي پيام داشته باشيم، بايستي ماهيت انسان و مخاطباني كه مورد نظر هستند را ارزيابي كنيم، در واقع مخاطب‌شناسي موجب مي‌شود كه دقيقاً مطابق خواسته‌ها و نيازهاي مخاطب حركت كنيم. در اين مسير و جهت انتقال پيام طراحي شده بر اساس دانش و پژوهشي كه مبناي اقداماتمان قرار گرفته‌اند، ناچار هستيم از يك روش مناسب استفاده كنيم.

بنابراین بايد بگوييم مديريت دانش همان معرفت‌شناسي است كه نسبت به محيط و پديده‌هايي كه در درون آن وجود دارد و ما راجع به آن صحبت مي‌كنيم و مخاطبان مي‌باشد تعریف و تبیین می شود و روابط عمومي دقيقاً همين كار را، يعني ايجاد پيام و ارسال آن را انجام مي‌دهد مثلاً پيامي نظير افزايش سطح ومیدان مطالعه و كتابخواني تا تبليغ كالايي خاص بايد از همين مسير و روش استفاده شود.

همچنین در اين فرايند دو قصد و هدف مورد نظر قرار دارد، يا فقط هدف اطلاع‌رساني و انتقال پيامي به مخاطب است يا اين كه در اين مسير قصد داريم رفتارها را عوض كنيم و آن‌ها را متقاعد كنيم كه در فعاليت‌هاي روابط عمومي كه بر پايه‌ دانش معرفت‌شناسي و ايجاد هماهنگي ميان ساير علوم باشد، هر دوي اين موارد بايد مد نظر قرار گيرد.

گفتنی است سیزدهمین کنفرانس بین المللی روابط عمومی ایران با موضوع "روابط عمومی دانش محور و مدیریت محتوا"، با حمایت انجمن جهانی کارگزاران مسلمان روابط عمومی، انجمن بین‌المللی روابط عمومی، انجمن متخصصان روابط عمومی و برخی دانشگاه‌های خارجی و داخلی و با شرکت استادان، مدیران و کارشناسان صاحب نام، 19 دی ماه 1395در مرکز همایش های بین‌المللی المپیک برگزار خواهد شد.

علاقه‌مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانند به نشانی اینترنتی کنفرانس www.icpr.ir رجوع نمایند.

کد خبر 356044

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار رسانه و روزنامه‌نگاری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha