همشهری آنلاین: برنامه‌های کنترل دخانیات به ۵۳ میلیون نفر در ۸۸ کشور جهان کمک کرده‌اند تا در فاصله سال‌های ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۴ سیگار را ترک کنند.

smoking ban

به گزارش هلث‌دی پژوهشگران می‌گویند این مقدار کاهش در میزان‌های سیگار کشیدن حفظ جان بیش از ۲۲ میلیون نفر در این کشورها می‌انجامد.

دیوید لوی، استاد سرطان‌شناسی در مرکز فراگیر سرطان جرج‌تاون لومباردی در واشنگتن دی سی و نویسنده اصلی مقاله این بررسی گفت: «یافته‌های ما نشان‌دهنده امکان بالقوه فراوان و مداوم برای نجات جان میلیون‌ها نفر با اعمال سیاست‌های کنترل دخانیات است که مؤثر بودنشان ثابت شده است.»

او افزود: «یافته‌های جدید می‌توانند به کشورها کمک کنند که شناخت بهتری از تأثیر نیرومند بهداشتی اقدامات ضد سیگار پیدا کنند.»

بیش از نیمی از ۱۹۶ کشور جهان هنوز اقدامات حیات‌بخش کنترل دخانیات را به اجرا در نیاورده‌اند.

این بررسی جدید اثر «پیمان چارچوب کنترل دخانیات» سازمان جهانی بهداشت را که در سال ۲۰۰۵ آغاز شد، بازبینی کرده است. ۱۸۶ کشور تا سال ۲۰۱۵ این پیمان را پذیرفته‌اند.

به گفته این پژوهشگران دست‌کم ۸۸ کشور دست‌کم یکی از این اقدامات را به اجرا درآورده‌اند.

اما دقیقاً چه چیزی به افراد کمک می‌کند تا سیگار کشیدن را متوقف می‌کند؟

این پژوهشگران تخمین زدند که میزان‌های بالاتر مالیات‌ها بر سیگار در نجات جان ۷ میلیون زندگی نقش داشته است و قوانین محیط‌های عاری از دود سیگار به نجات جان ۵.۴ میلیون نفر انجامیده‌اند.

این پژوهشگران گفتند این شمار نجات جان افراد با اعمال اخیر اقدامات ضد سیگار در بنگلادش (هشدارهای بهداشتی، مالیات‌های بالاتر)، فدراسیون روسیه (قوانین محیط‌های عاری از دود سیگار، محدودیت‌های آگهی کردن) و ویتنام (هشدارهای بهداشتی) افزایش یافته است.

کد خبر 355372

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha