شنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: شیخ صباح الاحمد الصباح امیر کویت با صدور فرمانی اسامی وزیران کابینه دولت جدید این کشور را معرفی کرد.

کویت

به گزارش ایرنا، دولت کویت که پس از اعلام نتایج انتخابات مجلس امت و بر اساس قانون اساسی استعفا کرده بود، دوباره به ریاست شیخ جابر المبارک الصباح نخست وزیر تشکیل شده و فردا در جلسه افتتاحیه پارلمان جدید حضور خواهد یافت.

تغییرات در کابینه 15 نفره کویت چشمگیر نبوده و اکثر وزیران عضو خاندان حاکم همچنان با تغییری کوچک به فعالیت خود ادامه می‌دهند.

وزارت نفت نیز که پیش از این در قالب سرپرست اداره می‌شد به «عصام المرزوق» فردی تکنوکرات واگذار شده است. دوره جدید مجلس امت کویت صبح فردا با حضور امیر این کشور به طور رسمی فعالیت خود را آغاز می‌کند و وزیران از نظر قانونی از حق رأی در انتخاب رییس مجلس برخوردارند.

بر اساس قانون کویت، نخست وزیر در این کشور باید عضو خاندان حاکم باشد و طبق روال مسئولیت وزارتخانه‌های مهم معمولا به اعضای خاندان حاکم واگذار می‌شود.

به عقیده کارشناسان، کویت در دوره جدید مجلس امت نیز به رویکرد اعتدالی خود در بخش‌های داخلی و خارجی ادامه خواهد داد و از درگیر شدن در مسائل منطقه‌ای خودداری می‌کند.

تغییر 30 تن از مجموع 50 کرسی نمایندگان مجلس امت که معادل 62درصد است نشان‌دهنده علاقه‌مندی مردم کویت به تغییر را نشان می‌دهد. مجلس امت کویت همواره نقش مهمی در بخش تصمیم‌‎گیری‌های اقتصادی و اجتماعی این کشور دارد.

کد خبر 355069

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha