همشهری آنلاین: وزیر کشور با بیان اینکه در کشور ۲۰ سال تاخیر در توجه به مسائل اجتماعی داشته‌ایم از دستور ویژه مقام معظم رهبری در این زمینه خبر داد.

رحمانی فضلی

به گزارش ایسنا، ‌ عبدالرضا رحمانی فضلی در بیست و پنجمین اجلاس سراسری نماز به میزبانی استان البرز با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری در زمینه آسیب‌های اجتماعی افزود: براین اساس وزارت کشور بر موضوع آسیب‌های اجتماعی متمرکز شده است. جمع آوری مسائل مربوط به آسیب‌های اجتماعی توسط دستگاه‌های اجرایی اقدامی بود که در قالب طرحی تدوین و تقدیم مقام معظم رهبری شد.

رحمانی فضلی گفت: براین اساس جلسه‌ای با حضور سران قوا و تمام متولیان اجتماعی کشور برگزار شد که مقام معظم رهبری ضرورت تشکیل این نشست را اعلام کرده بودند. نشست دیگر به فاصله چند روز برگزار شد که این نشست ۲۲ سخنران داشت.

وزیر کشور با بیان اینکه ۲۰ سال تاخیر در توجه به مسائل اجتماعی کشور داریم، گفت: باید این زمان توسط مسئولان جبران شود و براین اساس مقرر شد در نشست‌های دیگر دستگاه‌ها در خصوص فعالیت‌ها توضیح دهند.

این مسئول خاطرنشان کرد: پنج اولویت مشخص شد که اعتیاد به مواد مخدر، حاشیه نشینی، طلاق، مفاسد اخلاقی و مناطق بحران خیز محور تعیین شده از سوی رهبری برای این نشست‌ها بود. ۵۰ درصد طلاق‌ها در کشور ناشی از اعتیاد و ۵۰ درصد متاثر از دیگر عوامل است.

رحمانی فضلی ادامه داد: باید مرکزیتی برای هماهنگی و برنامه ریزی صورت گیرد که براین اساس رئیس شورای اجتماعی توسط رئیس جمهوری تعیین شد و در کنار آن دستگاه چابکی به نام سازمان مدیریت امور آسیب‌های اجتماعی نیز فعال و بودجه مستقلی برای این امر معین شد.

وی با اشاره به اینکه هیچ موضوعی از آسیب‌های اجتماعی برای مقام معظم رهبری با اهمیت‌تر نیست گفت: سال گذشته تمام دستگاه‌ها گزارش عملکرد شش ماهه در زمینه آسیب‌های اجتماعی ارائه دادند که اعلام خرسندی رهبر معظم انقلاب را درپی داشت. درجلسه پنجم آسیب‌های اجتماعی که امسال برگزار شد و علی رغم موضوعات انتخاباتی به تعویق انداخته نشد، گزارشی از امور اجرا شد و تاثیر آن مد نظر رهبری معظم انقلاب بود که این امر نیز اجرایی شد.

وی گفت: امید است تمامی آحاد مردم در برابر مبارزه با آسیب‌های اجتماعی به مسئولیت سنگین خود پی برده و در این رابطه به جد اقدام کنند. علما در راس اجتماعی کردن مبارزه با آسیب‌های اجتماعی قرار دارند و چنین موضوعاتی باید با کمک مردم و مسئولان حل شود.

وی با اشاره به لزوم سازماندهی وسیع آسیب‌های اجتماعی از سوی فرهیختگان و اقشار موثر جامعه، گفت: تنوع آسیب‌ها بسیار وسیع است و باید تک تک اقشار جامعه نسبت به آن احساس مسئولیت کنند. هیات‌های اندیشه ورز و پروژه‌های ملی در خصوص کارهای توانبخشی و بهبود بخشی صورت گرفته ولی موضوع بسیار گسترده است و باید تمامی اقشار جامعه در این امر دخیل باشند. هرجا که مسایل دینی قوی بوده و اعتقاد وجود داشته، مشکلات عدیده اجتماعی کاهش یافته است.

کد خبر 354927

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha