مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: شرکت خودروسازی آئودی با همکاری شرکتی آلمانی ماه‌نوردی ساخته‌است که قرار است سال آینده روی همان نقطه‌ای که ماموریت آپولو فرود آمد، روی ماه فرود بیاید.

روبات

براساس گزارش نيواطلس، اين ماه‌نورد كه كواترو نام دارد، از فناوري اي‌ترون آئودي برخوردار است كه به معني وجود قدرت رانش هوشمند براي هر چهار چرخ روبات است. اين دستگاه 30 كيلوگرمي با استفاده از چاپگرهاي سه‌بعدي و تركيبي از مواد سبك ساخته شده‌است تا وزني سبك داشته‌باشد.

روبات

اين روبات تاكنون تحت آزمايش‌هاي مختلف قرار گرفته‌است. قرار است اين ماه‌نورد به همراه فرودگر Alina كه در نهايت دو دستگاه كواترو را به ماه خواهد برد،‌ در آزمايش فشار مورد برسي قرار گيرند و تا پايان سال 2012 در منطقه‌اي در خاور‌ميانه در شبيه‌سازي ماموريت نهايي حضور داشته باشند.

ماموريت پرتاب اين دو ماه‌نورد به منطقه تائوروس ليترو در ماه اواخر سال 2017 ميلادي انجام شود، و دو ماهنورد به منطقه فرود آپولو 17 خواهند رفت تا آنچه از اين ماموريت در سال 1972 روي ماه به جا مانده را با استفاده از چهار دوربين و تصاوير سه بعدي و 360 درجه به زمينيان نشان دهند.

علاوه بر اين كار، تجهيزات آزمايشگاهي متعلق به ناسا،‌آژانس فضايي اروپا و ويكي‌پديا نيز به همراه دو ماهنورد به ماه ارسال خواهند شد. اين ماهنورد با هدف برنده شدن در مسابقه جايزه بزرگ ماه گوگل كه 30 ميليون دلار است،‌ ساخته شده‌است. اين جايزه به شركت يا فردي تعلق خواهد گرفت كه بتواند تا دسامبر سال 2017 ماهنوردي روباتيك را ساخته، به سمت ماه پرتاب كرده و روي ماه فرود آورد و ماهنورد بتواند 500 متر روي ماه حركت كرده و تصاويري با وضوح بالا به زمين ارسال كند.

کد خبر 354499

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فضا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha