همشهری آنلاین: یازدهمین جشنواره قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به صورت بین‌المللی در شیراز برگزار می‌شود.

به گزارش روابط عمومی کانون، رقابت‌های منطقه‌ای جشنواره قصه‌گویی برای انتخاب برترین مربیان قصه‌گوی ایرانی آغاز شده است.

مربیان قصه‌گوی بیش از 720 مرکز کانون در سراسر کشور در ماه‌های گذشته در استان‌های خود با یکدیگر به رقابت پرداختند تا منتخبین آنها به رقابت‌های منطقه‌ای در پنج منطقه از کشور راه یابند.

 یازدهمین جشنواره قصه‌گویی کانون که قرار است روزهای پایانی آذر امسال و شب یلدای ایرانی در شهر شعر و گل، شیراز برگزار شود در روزهای گذشته شاهد برگزاری جشنواره‌ های منطقه‌ای بوده است تا از خلال آن 60 قصه‌گوی برگزیده ایرانی برای شرکت در این جشنواره انتخاب شوند.

 قصه در همشهری‌آنلاین

همچنین 10 قصه‌گوی خارجی از کشورهای مختلف جهان نیز در این جشنواره حضور خواهند داشت. بر اساس این گزارش در حال حاضر رقابت‌های مناطق 3 شامل استان‌های فارس، خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر، هرمزگان و چهارمحال و بختیاری در شهر کرد و منطقه 5 شامل یزد، اصفهان، کرمان، سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی در زاهدان برگزار شده است و رقابت‌های منطقه 4 نیز شامل مازندران، گلستان، خراسان شمالی، خراسان رضوی، سمنان و تهران نیز در روزهای 11 تا 14 آبان در سمنان برگزار خواهد شد.

همچنین شهرهای اراک در روزهای 11 تا 14 و رشت در روزهای 15 تا 18 آبان نیز میزبان جشنواره‌های مناطق دو و یک کشور خواهند بود.

یازدهمین جشنواره قصه‌گویی مراکز کانون در شیراز توجه ویژه‌ای را به قصه‌های مثنوی داشته است و قصه‌گویان ایرانی در این جشنواره حکایت‌های شیرین مثنوی مولوی را به مناسبت سال بزرگداشت این شاعر و عارف شهیر ایرانی برای کودکان بازگو می‌کنند.

کد خبر 35442

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز