همشهری آنلاین: شرکت هواپیمایی لوفت هانزا روز دوشنبه ۱۷۰۰ پرواز دیگر این شرکت را به علت اعتصاب خلبانان و خدمه کابین پرواز، لغو کرد.

صدها پرواز دیگر لوفت هانزا به علت ادامه اعتصاب لغو شد

به گزارش ايرنا به نقل از خبرگزاری رویترز از فرانکفورت آلمان، اتحادیه خلبانان آلمان پس ازشکست مذاکرات تازه درپایان اعتصاب چهار روزه برای حل و فصل اختلاف طولانی مدت بامدیریت این شرکت برسر دستمزدها، اعتصاب را برای روزهای سه شنبه و چهارشنبه تمدید کرد.

لوفت هانزا اعلام کرده است که از سه هزار پرواز برنامه ریزی شده برای روز سه شنبه تنها 2 هزار و 184 پرواز و از سه هزار پرواز برنامه ریزی شده برای روز چهارشنبه نیز تنها 2 هزار و 110 پرواز عملیاتی خواهد شد.

با ادامه اعتصاب و لغو صدها پرواز لوفت هانزا، نگرانی سرمایه گذاران و سهامداران این شرکت از نبود افق هایی برای توافق بین مدیریت شرکت و خلبانان تشدید شده است.

این چهاردهمین دور اعتصاب خلبانان شرکت هوایی آلمان از اوایل سال 2014 تاکنون است.

اتحادیه خلبانان آلمان خواستارافزایش 3.7 درصدی حقوق 5 هزار و 400 خلبان در طول پنج سال از سال 2012 است.

این در حالی است که مدیریت شرکت با افزایش 2.5 درصدی حقوق برای 6 سال تا 2019 موافقت کرده است.

به گفته کارستون اسپور مدیراجرایی شرکت لوفت هانزا، افزایش دستمزد خلبانان به میزان درخواست آنان، آینده این شرکت با خطر مواجه خواهد کرد.

ارزش سهام لوفت هانزا به دنبال ادامه اختلافات در سال جاری 13 درصد کاهش داشته است و روز جمعه نیز با افزایش نگرانی های سرمایه گذاران شاهد کاهش بود.

لوفت هانزا ازچهارشنبه گذشته و از آغاز دور جدید اعتصاب خلبانان تاکنون ناچار شده است بیش از دو هزار و 600 پرواز را لغو کند، که برنامه سفر بیش از 315 هزار مسافر را با اختلال مواجه کرد.

بنابراعلام اتحادیه خلبانان، همه پروازهای این شرکت از مبدا آلمان به سایر مقصد ها در مسیرهای طولانی تا نیمه شب شنبه با اختلال مواجه خواهد بود.

لوفت هانزا با وجود درآمد قابل ملاحظه در سال 2015 اقدام به کاهش هزینه ها برای رقابت موثرتر در برابر شرکت های رقیب خود مانند ریان ایر در پروازهای نزدیک و هواپیمایی امارات متحده عربی در مسیرهای پروازی دور و متوسط کرده است.

اعتصاب خلبانان حدود 10 میلیون یورو (معادل حدود 11 میلیون دلار) در روز برای این شرکت، خسارت در پی دارد.

 

کد خبر 353936

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha