همشهری آنلاین: دونالد ترامپ رئیس جمهور جدید آمریکا در واکنش به بازشماری آرای انتخابات ریاست جمهوری در ویسکانسین اعلام کرد که میلیون‌ها نفر بطور غیرقانونی در انتخابات هشتم نوامبر شرکت کرده‌اند.

ترامپ: میلیون ها نفر بطور غیرقانونی در انتخابات آمریکا شرکت کردند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، دونالد ترامپ رئیس‌جمهور منتخب آمریکا در اظهاراتی که می‌تواند صحت نتایج انتخابات این کشور را زیر سوال ببرد، گفت میلیون ها نفر در آمریکا به صورت غیرقانونی در انتخابات شرکت کرده‌اند.

وی این صحبت را در واکنش به پیشتازی دو میلیونی «هیلاری کلینتون» نامزد دموکرات ها در آرای مردمی مطرح کرد.

به نوشته رویترز، ترامپ این اظهارات را بدون آنکه سندی برای آن ارائه کند اظهار داشت.

ترامپ در این مورد در توئیتر نوشت: اگر میلیون ها نفری را که به صورت غیرقانونی رای داده‌اند، کسر کنید، می‌بینید که من علاوه بر پیروزی قاطع در آرای ایالتی، رای مردمی را هم برده‌ام.

اظهارات ترامپ در بحبوبحه تلاش «جیل استین» نامزد حزب سبز برای بازشماری آرا در دست کم سه ایالت کلیدی مطرح شده و نه تنها وضعیت وی را بهبود نبخشیده، بلکه موجب شده تا اصل صحت نتایج هم زیر سوال برود، چراکه نامزد پیروز مدعی شده میلیون‌ها نفر به صورت غیرقانونی در انتخابات شرکت کرده‌اند.

گفتنی است، ستاد انتخاباتی «هیلاری کلینتون» روز شنبه از درخواست جیل استین، رئیس حزب سبز آمریکا و یکی از نامزدهای انتخابات هشتم نوامبر، برای بازشماری آرا در چند ایالت آمریکا حمایت کرد. در پی درخواست جیل استین، برای بازشماری آراء انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، مقامات ایالت ویسکانسین از شمارش مجدد آراء خبر داده‌اند.

ایالت ویسکانسین تا ۱۳ دسامبر (۲۳ آذر) برای تکمیل روند بازشماری آراء و اعلام نتایج نهایی فرصت دارد. هزینه بازشماری آراء انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در ایالت ویسکانسین حدود یک میلیون دلار است.

«مایکل هاس» سرپرست گروه انتخاباتی این ایالت در بیانیه‌ای اعلام کرد: گروه انتخاباتی ویسکانسین خود را برای بازشماری آراء انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا آماده می‌کند.

لازم به ذکر است ۱۰ رای الکترال کالج ایالت ویسکانسین در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا به دونالد ترامپ اختصاص یافت و وی توانست با کسب ۲۷ هزار رای بیشتر، هیلاری کلینتون، رقیب دموکرات خود را در این ایالت شکست دهد.

این در حالی است که استین تنها ۳۰ هزار رای در ایالت ویسکانسین و بیش از یک میلیون رای در سراسر آمریکا کسب کرد.

 

کد خبر 353904

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha