همشهری آنلاین: عزاداران و دوستداران اهل بیت عصمت و طهارت (ع) در قم همزمان با سالروز رحلت جانسوز پیامبر اکرم (ص) و شهادت جانگداز امام حسن مجتبی (ع) با برپایی و شرکت در آیین‌های عزاداری غرق در عزا و ماتم هستند.

عزاداری خادمان حرم حضرت معصومه(س)

به گزارش ایرنا، مردم ولایتمدار قم در روز 28 صفر با برگزاری آیین‌های عزاداری در حرم کریمه اهل بیت (س) که یکپارچه سیاه‌پوش شده است، در سوگ رحلت پیامبر اکرم (ص) و شهادت دومین امام شیعیان امام حسن مجتبی (ع) اشک ماتم می‌ریزند و ارادت خود را به اهل بیت (ع) به نمایش گذاشته‌اند.

عزاداران در قالب هیات های سینه‌زنی و زنجیرزنی ضمن تسلیت رحلت پیامبر اسلام (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) به حضرت فاطمه معصومه (س)، بر سر و سینه می‌زنند و عزاداری می‌کنند.

صدای نوحه‌سرایی مداحان اهل بیت (ع) نیز به گوش می‌رسد و سخنرانان ضمن بیان گوشه‌هایی از زندگانی گهربار پیامبر اکرم (ص) و امام حسن مجتبی (ع)، مردم را به الگو گرفتن از زندگی این بزرگواران توصیه می‌کنند.

آیین عزاداری همچنین در بیوت مراجع تقلید و دفتر رهبر معظم انقلاب در قم برگزار شد و مراجع تقلید میزبان عزادارانی هستند که برای عرض تسلیت به بیت آن‌ها مراجعه کرده‌اند.

آیین‌های مشابهی نیز با حضور عاشقان اهل بیت (ع) در مسجد مقدس جمکران، بقاع متبرکه، مسجدها و تکیه‌های استان قم برپاست و مشتاقان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) با نوای مداحان اهل بیت (ع) در سوگ رحلت پیامبر مهربانی‌ها و شهادت فرزند امام اول شیعیان اشک ماتم می‌ریزند.

در سایر بخش‌ها و روستاهای قم نیز آیین‌های عزاداری روز 28 صفر با حضور عاشقان و ارادتمندان اهل بیت عصمت و طهارت برپا شد.

حضرت محمد (ص) در 17 ربیع‌الاول عام‌الفیل در شهر مکه چشم به جهان گشود؛ پدر پیامبر (ص)، عبدالله فرزند عبدالمطلب و مادرش آمنه دختر وهب و هر دو از قبیله بزرگ قریش بودند؛ آن حضرت در سن 40 سالگی به مقام رسالت رسید و به مدت 23 سال عهده ‏دار امر رسالت و نبوت بود؛ پیامبر (ص) در 28 صفر سال 11 هجری قمری و در سن 63 سالگی از دنیا رفت.

امام حسن (ع) فرزند امام علی بن ابیطالب (ع) و حضرت فاطمه (س) در شب نیمه ماه مبارک رمضان، سال سوم هجرت در شهر مدینه دیده به جهان گشود؛ ایشان در سن 37 سالگی به مقام امامت رسید؛ آن حضرت در 28 صفر سال 50 هجری قمری و در 47 سالگی به شهادت رسید.

کد خبر 353892

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دین و اندیشه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha