مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۸ آذر ۱۳۹۵ - ۰۱:۰۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: بیشتر افراد پس از مصرف وعده غذایی ناهار دچار احساس خواب‌آلودگی شدید می‌شوند که این وضعیت خواب‌آلودگی یا "کمای پس از غذا" نامیده می‌شود.

چرا بعد از غذا خوردن خواب آلوده می‌شویم؟

به گزارش ایسنا، کارشناسان آمریکایی به بررسی علت احساس خواب‌آلودگیِ شدید پس از خوردن غذا پرداخته و اکنون به دلایل این احساس دست یافته‌اند.

در این بررسی الگوی غذا خوردن و خواب پشه‌های میوه مورد مطالعه قرار گرفت و مشخص شد شدت خواب‌آلودگی بستگی به میزان مصرف مواد غذایی دارد.

متخصصان دریافتند پشه‌های میوه ۲۰ تا ۴۰ دقیقه به خواب می‌روند و در حالی که حجم غذای مصرفیِ آنها بیشتر شود، مدت زمان طولانی‌تری می‌خوابند.

در عین حال یک یافته مهم در این مطالعه بررسی تاثیر نوع ماده غذایی است. در واقع ترکیب غذایی تاثیر متفاوتی بر میزان خواب دارد. به طور مثال مواد قندی هیچ تاثیری بر میزان خواب پس از وعده غذایی ندارد در حالی که پروتئین‌ها و نمک موجود در وعده‌های غذایی تاثیر قابل توجهی بر احساس خواب‌آلودگی دارد.

"ویلیام جاپکی" از محققان این مطالعه گفت: خوراکی‌های مختلف نقش متفاوتی در فیزیولوژی پستانداران دارند اما تحقیقات کافی در مورد تاثیرات آنی خوردن مواد غذایی بر خواب انجام نشده است.

به گزارش ساینس ورلد ریپورت، لازم است تحقیقات بیشتری برای مشخص شدن تاثیرات انواع مختلف مواد غذایی بر انسان و ضرورت خواب پس از صرف وعده غذایی انجام شود.

کد خبر 353864

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha