همشهری آنلاین: صندوق جهانی حیات‌وحش از فناوری پیچیده‌ای برای دستگیری شکارچیان غیرقانونی در شرق آفریقا استفاده خواهد کرد.

آفریقا

براساس گزارش فاكس نيوز، سازمان محافظت از حيات‌وحش از زمان استقرار دوربين‌هاي تصويربرداري حرارتي و نرم‌افزارهاي رديابي انساني از طي دو ماه گذشته بيش از ده‌ها شكارچي در كنيا و ماساي‌مارا دستگير شده‌اند.  از اين فناوري‌ها براي دستگيري دو شكارچي در يكي ديگر از پارك‌هاي حيات‌وحش كنيا نيز استفاده شده‌است.

صندوق جهاني حيات‌وحش در ماه مارس اعلام كرد با همكاري با واحد جنگلباني مارا و مركز خدمات حيات‌وحش كنيا فناوري‌هاي مختلفي، از جمله سيستم‌هاي تصويربرداري حرارتي FLIR و نرم‌افزار رديابي انسان را در مناطق محافظت‌شده نصب كردند.

اين فناوري‌هاي جديد به محيط‌بانان و جنگلبانان امكان جستجوي 24 ساعته را از فواصل دور و حتي در تاريكي خواهند داد. شكار غيرقانوني خطر بزرگي براي حيات وحش آفريقا به شمار مي‌رود تا حدي كه در سرتاسر قاره آفريقا به ركوردي بي سابقه دست يافته و باعث كاهش شديد جمعيت فيل‌هاي ساوانا شده‌است.

فناوري‌هاي جديد در تجسس‌هاي شبانه كاربرد فراوان دارند و توانايي شناسايي شكارچيان از فواصل طولاني كمك بزرگي به كنترل روند شگار غيرقانوني كرده‌است. 

صندوق جهاني حيات وحش در تلاش براي بسط دادن استفاده از سيستم هاي تصويربرداري حرارتي، اين سيستم‌ها را روي پهپاد‌ها نيز نصب كرده‌اند و آزمايش پهپاد‌هاي ضد شكارچي از ماه گذشته در مالاوي و زيمبابوه آغاز شده‌است و قرار است از اين فناوري‌ها در 20 منطقه محافظت‌شده ديگر در آفريقا و آسيا نيز استفاده شود.

کد خبر 353854

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha