همشهری آنلاین: مراسم رونمایی از کتاب تعیین اولویت‌های فرهنگی همزمان با برگزاری همایش ملی سبک زندگی ۱۴ آبان ماه در هتل لاله تهران برگزار می‌شود.

فرهنگ عمومی

به گزارش دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی، در این کتاب که شامل نقطه نظرات نخبگان و اساتید حوزه فرهنگ است، آینده پژوهی و مولفه های تاثیر گذار بر چگونگی تعیین اولویت های فرهنگی بررسی شده است. این اثر با توجه به بررسی همه جانبه موضوعات فرهنگی می تواند مخاطب را با خود همراه و در سیاست گذاری و برنامه ریزی فرهنگی او را یاری کند.

کتاب «تعیین اولویت های فرهنگی» توسط دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی تدوین و منتشر شده است، در این میان به دنبال گسترش روزافزون مقوله‌های فرهنگی و تأثیر بسزای آن بر شیوه‌های رفتاری مردم، اهمیت رسالت شورای فرهنگ عمومی در تعیین اهداف، سیاست­گذاری، برنامه‌ریزی بالطبع ضرورت اولویت بندی مسایل فرهنگی را می توان از علل انتشار این کتاب دانست.

در بخشی از این کتاب خواهیم خواند: «باید مسایل فرهنگی را با رویکرد آینده نگرانه دید. یعنی بررسی نماییم طی ده سال آینده در جامعه با چه مسایلی روبرو هستیم و نهادهای اثر گذار در هریک از بخش ها کدامند؟ این نگاه معطوف به آینده در کشور ما تا حدی غایب است.»

همچنین در بخش نمایشگاهی همایش، معرفی دیگر آثار مکتوب منتشر شده و آثار هنری و تولیدات دیجیتال، سال های اخیر پیرامون سبک زندگی انجام خواهد گرفت.

کد خبر 353707

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha