همشهری آنلاین: رژیم صهیونیستی برای نخستین بار یکی از مساجد شهر اللد در سرزمین‌های اشغالی را به خاطر پخش اذان ۲۰۰ دلار جریمه کرد.

رژیم صهیونیستی یک مسجد را به علت پخش اذان۲۰۰ دلار جریمه کرد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از فلسطین الیوم، رژیم صهیونیستی همچنان به سیاست های سرکوبگرانه و متجاوزانه خود علیه مردم بی دفاع و مظلوم فلسطین ادامه می دهد.

رژیم صهیونیستی یکی از مساجد شهر اللد در فلسطین اشغالی را به خاطر پخش اذان ۲۰۰ دلار جریمه کرد. این نخستین بار است که این رژیم پیش نویس قانون ممنوعیت پخش اذان از مساجد را که پارلمان رژیم صهیونیستی در مرحله اول آن را به تصویب رسانده بود، به اجرا می گذارد.

رژیم صهیونیستی مدعی شده است که این مسجد به خاطر اینکه برای صهیونیست ها مزاحمت ایجاد کرده و موجب آزار و اذیت آنان شده، جریمه شده است.

روز یکشنبه نیز «خالد مشعل» رئیس دفتر سیاسی حماس درباره پیش نویس قانون منع پخش اذان در قدس توسط رژیم صهیونیستی نیز تصریح کرد: این اقدام صهیونیست ها بازی با آتش است و با پاسخ سخت و خشن مردم فلسطین و امت اسلامی مواجه خواهد شد. خشم فلسطینی ها پیامی را درباره خط قرمز ما ارسال کرد.

اخیرا نیز طرفداران تیم باشگاه «وحدات» اردن در اعتراض به پیش نویس قانون ممنوعیت اذان در قدس، ایستاده و یکصدا اذان گفتند.

به علاوه ساکنان قدس در اعتراض به پیش نویس قانون ممنوعیت پخش اذان از مساجد این شهر، به روی پشت بام خانه های خود رفته و یکصدا اذان گفتند.

همچنین کلیساهای شهر الناصره در اراضی ۴۸ نیز در اعتراض به این اقدام رژیم صهیونیستی روز گذشته اقدام به پخش اذان کردند.

به موجب طرح ممنوعیت پخش اذان، رژیم صهیونیستی اجازه پخش اذان از مساجد قدس را نخواهد داد؛ با این ادعا که صدای اذان موجب آزار و اذیت شهرک‌نشینان صهیونیست می‌شود. همچنین پلیس رژیم صهیونیستی می‌تواند موذن‌ها را بازخواست کرده و مورد تحقیق و بازجویی قرار دهد و حتی احکام و جریمه‌های مالی نیز علیه آنها اعمال کند.

این در حالی است که بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی نیز روز یکشنبه با پیش‌نویس این قانون نژادپرستانه موافقت کرده بود.

همچنین منابعی در جنبش مقاومت اسلامی (حماس) طرح مذکور را اقدامی تحریک‌آمیز توصیف کردند و گفتند: این طرح می‌تواند پیامدهای خطرناکی داشته باشد.

کد خبر 353264

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha