چهارشنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: کتاب نورومارکتینگ کاربردی، چگونگی صحبت و فروش به مغز تالیف پاتریک ام جورجز، آنه سوفی بایل تورتولیو، و میشل بادوک و ترجمه‌ی پروین افشار، متین رشیدی آستانه، و مهسان افشار از سوی انتشارات بازاریابی چاپ و منتشر شد.

کتاب نورومارکتینگ کاربردی، چگونگی صحبت و فروش به مغز منتشر شد

امروزه تمامی علوم برای شناخت و حل مسائل موجود در بستر و محیط خود، نیازمند ارتباط و بهره‌گیری از سایر علوم هستند. در این میان، علم بازاریابی نیز با سرعت گرفتن دامنه‌ی نیازها و پیچیده‌تر شدن آن، نیازمند پیوند با سایر علوم است. از جمله‌‌ی این علوم نوروساینس (علوم اعصاب) است که بهره‌گیری از این دانش به شناخت بیشتر رفتار انسان‌ها (مصرف‌کنندگان) و تامین نیازهای آنها از طریق بهره‌گیری مناسب از منابع محدود، منجر می‌شود.

حاصل تعامل و مشارکت دو حوزه‌ی علمی بازاریابی و نوروساینس، نورومارکتینگ یا بازاریابی عصب‌پایه است. دانشی که به بررسی اعماق وجود انسان‌ها شامل عادات، رفتار، هیجانات، حافظه، خودآگاه، و ناخودآگاه، عملکردهای سیستم عصبی، اطلاعات، تداخل حواس با حافظه و هر آن چیزی می‌پردازد که می‌تواند به عنوان یک کنش سبب واکنش مغز مشتری شده در فرایند تصمیم‌گیری دخیل باشد. هدف نورومارکتینگ، تنها فروش به مغز مشتری نیست، بلکه تبدیل مشتری به یک شریک است. نورومارکتینگ از مغز می‌خواهد تا به شرکت امکان برقراری ارتباط منظم با آن را به عنوان بخشی از رویکرد بازاریابی اجازه‌ای بدهد. نورومارکتینگ علاوه بر تسخیر مشتریان، بر تامین رضایت مغز مشتری در طی این شراکت، تمرکز دارد.

نقطه‌ی قوت این کتاب، زبان ساده و همگانی آن و بیانی گیرا برای فهم و درک موضوعات است. این کتاب دربرگیرنده‌ی موضوعات و مطالب مرتبط با فیزیولوژی مغز، رفتارها و واکنش‌های انسان، بازاریابی و عوامل موثر در ارتقای فعالیت‌های آن، و شناخت و درک بهتر نیازهای انسان و اقدامات عملی برای شناخت رفتارها و نیازها است.

از دیگر نقاط قوت این کتاب آن است که تنها برای گروه و رشته‌ی خاصی مدنظر نیست. این کتاب برای افراد شاغل در بخش بازاریابی، نظرسنجی‌ها، ارتباطات، توزیع وفروش، و برای بسیاری از دانشجویانی که در این زمینه و یا در زمینه‌ی روانشناسی، نوروساینس، نورو مدیسین (پزشکی عصبی) و سایر زمینه‌ها تحصیل می‌کنند، همچنین برای حامیان حقوق مصرف‌کننده، مقامات دولتی، احزاب سیاسی، و به طور کلی شهروندانی در نظر گرفته شده است که با کسب دانش بیشتر درباره‌ی روشی که مغز آنها در برابر وسوسه‌های متعدد به کار گرفته شده در بازاریابی، فروش و ارتباطات واکنش نشان می‌دهد، تمایل به خرید هوشمندانه دارند.
همچنین بخش منابع به معرفی آثار ارزشمند و جامعی از این مباحث پرداخته است.

فهرست مطالب کتاب:

  • بخش اول: نورومارکتینگ یا هنر فروش به مغز
  • بخش دوم: فروش بازاریابی و استراتژی سازمان به مغز مدیران و کارکنان
  • بخش سوم: روش نورومارکتینگ: بهبود کارآیی اقدام بازاریابی
  • بخش چهارم: چشم‌اندازهایی برای امروز و فردا

علاقه‌مندان ‌‌برای اطلاع بیشتر و‌خرید این کتاب می‌توانند به نشانی فروشگاه اینترنتیwww.marketingshop.ir مراجعه کنند و یا با شماره تلفن 71 و 66408251 تماس بگیرند.

کد خبر 352703

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha