یکشنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۹
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: کیهان کلهر نوازنده و موزیسین نامدار که کنسرت بهاره او با اقبال شگفت‌انگیز علاقه‌مندان موسیقی روبرو شده بود، در کنسرت پاییزه خود با اردل ارزنجان قرار است علاوه بر تالار وحدت در چند شهر دیگر ایران نیز کنسرت‌هایی برگزار کند.

به گزارش همشهری‌آنلاین کیهان کلهر ۱۳ تا ۱۶ آذر با همراهی اردل ارزنجان، نوازنده ترک در تالار وحدت به صحنه خواهد رفت و بعد از آن قصد دارد در شهرهای شیراز، بوشهر، اهواز، همدان، تبریز، اردبیل،‌ رشت، کرمان، زاهدان، اراک و سنندج نیز کنسرت‌هایی را برگزار کند.

اردال ارزنجان نوازنده باغلاما(سازی مضرابی که بیشتر در منطقه کردستان و آذربایجان و ترکیه رواج دارد) در پاییز سال ۲۰۰۴ همراه با کیهان کلهر نوازنده کمانچه کنسرت‌های مختلفی در کشورهای متعدد برگزار کرد. آنهاهم چنین یک آلبوم به نام باد (تا بیکران دوردست) نیز منتشر کردند.

این دومین بار است که کلهر به همراه ارزنجان در ایران به اجرای برنامه می‌پردازد. این دو هنرمند پیش از این، شهریور ماه ۱۳۸۹ در تالار وحدت تهران به اجرای کنسرت پرداختند. «کیهان کلهر» بهار امسال نیز همراه با نوید افقه (تنبک)، علی بهرامی‌فرد (سنتور) و هادی آذرپیرا (تار) کنسرت «پردگیان باغ سکوت» را طی چندین شب در تهران روی صحنه برد و در ادامه در چندین شهرستان به اجرای برنامه پرداخت.

کیهان کلهر از چهره‌های بین‌المللی موسیقی ایران است که با هنرمندان بزرگی چون اردال ارزنجان از ترکیه، شجاعت حسین خان از هند، یویوما از چین، ژائو ژیپینگ، عالیم قاسمف از جمهوری آذربایجان، گروه بروکلین رایدر از آمریکا، ارکستر فیلارمونیک نیویورک، کوارتت کرونوس و گروه سازهای بادی هلند همکاری داشته است.

او با هنرمندان ایرانی از جمله محمدرضا شجریان، کیخسرو پورناظری، علی‌اکبر مرادی، شهرام ناظری، حسین علیزاده و گروه دستان هم به اجرای موسیقی پرداخته است.

کد خبر 352590

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha