سه‌شنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۵ - ۰۷:۰۸
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: سازمان جهانی بهداشت در تازه‌ترین آمار از کشته و زخمی شدن بیش از ۴۴ هزار نفر در جنگ علیه یمن خبر داد.

 رسانه ها در انگلیس بنا بر آمار سازمان جهانی بهداشت اعلام کردند جنگ یمن تاکنون بیش از هفت هزار کشته و 37 هزار زخمی بر جای گذاشته است.

سخنگوی این سازمان با اسفناک خواندن اوضاع بهداشتی و درمانی در یمن افزود: بر اثر جنگ در یمن بیشتر از نیمی از تاسیسات بهداشتی و درمانی این کشور غیرقابل استفاده شده و یا تنها بخشی از آن قابل استفاده است.

بنا براعلام سازمان جهانی بهداشت هم اکنون 21 میلیون نفر در یمن نیاز فوری به خدمات بهداشتی و درمانی دارند. همچنین در جنگ یمن بیش از دو میلیون و 100 هزار نفر نیز آواره شده‌اند.

عربستان سعودی و همپیمانانش از فروردین ماه سال 1394 برای حمایت از مهره خود در یمن به این کشور حمله کردند که در جریان این حمله‌ها بسیاری از تاسیسات زیر بنایی واماکن غیرنظامی یمن نابود شد.

آمریکا، انگلیس و فرانسه تامین‌کنندگان اصلی سلاح عربستانند و باوجود کشتار وسیع غیر نظامیان در یمن همچنان فروش سلاح به این رژیم را ادامه می دهند.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما از لندن، تداوم فروش سلاح‌های انگلیسی و حمایت‌های سیاسی و تسلیحاتی از رژیم سعودی بارها واکنش‌های گسترده ای را در محافل اجتماعی، سیاسی و پارلمانی انگلیس به همراه داشت.

بنا بر اعلام کمیته پایش صدور جنگ افزار در مجلس انگلیس، شواهد فراوانی درباره نقض مقررات بین‌الملل توسط ائتلاف به سرکردگی عربستان سعودی موجود است که تداوم صادرات اسلحه به این کشور را دشوار می سازد و پای انگلیس را نیز به نقض قوانین بین‌الملل خواهد کشاند.

دولت انگلیس گفته است رژیم عربستان اطمینان داده است که قوانین بین الملل را نقض نمی کند.

روزنامه ایندیپندنت نوشت: دولت انگلیس علاوه بر میلیاردها پوند بمب و اسلحه، در نظر دارد 18 جت بمب افکن تایفون (Typhoon) به رژیم عربستان بفروشد.

انگلیس در 40 سال گذشته، یکی از بزرگ‌ترین تامین‌کنندگان اسلحه رژیم عربستان سعودی بوده است.

در تازه ترین واکنش‌ها، جرمی کوربین، رئیس حزب کارگر در پارلمان انگلیس خطاب به نخست‌وزیر این کشور گفت: خلبانانی که انگلیس انها را اموزش داده است با هواپیماها و بمب‌های انگلیسی هر روز غیر نظامیان یمن را به قتل می رسانند؛ آیا نخست‌وزیر نمی‌خواهد این روند را متوقف کند؟

کد خبر 352047

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha