همشهری آنلاین: دونالد ترامپ از عملکرد اف بی آی در تبرئه هیلاری کلینتون انتقاد کرد و بررسی ۶۵۰ هزار رایانامه را در هشت روز غیرممکن دانست.

انتقاد ترامپ از تبرئه هیلاری کلینتون توسط اف بی آی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما به نقل از آسوشیتدپرس؛ جیمز کومی، رئیس اداره تحقیقات فدرال آمریکا (اف بی آی)، روز یکشنبه در نامه‌ای به کنگره اعلام کرد، پس از بررسی رایانامه‌های جدید موجود در رایانه یکی از دستیاران وزیر امور خارجه در تصمیم این اداره مبنی بر تحت پیگرد قانونی قرار ندادن کلینتون تغییری ایجاد نشده است.

اف بی ای حدود 650 هزار رایانامه را در لپ‌تاپ آنتونی وینر، نماینده سابق کنگره و نامزد سابق هما عابدین، یکی از نزدیک‌ترین مشاوران کلینتون، پیدا کرده است.

کومی در نامه ای به کنگره نوشت بررسی رایانامه های جدید به دست آمده از کلینتون نشان می دهد هیچ مدرکی وجود ندارد که بتوان او را در این موضوع متهم کرد.

از سوي ديگرخبرگزاری رویترز گزارش داد: دبیر مطبوعاتی هیلاری کلینتون نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در واکنش به نامه جدید رئیس پلیس فدرال آمریکا (اف بی آی) به کنگره اعلام کرد: «ما همواره اطمینان داشتیم که هیچ چیزی باعث تغییر در تصمیم ماه ژوئیه اف بی آی درمورد موضوع رایانامه شخصی کلینتون نخواهد شد. اکنون رئیس اف بی آی این مسئله را تایید کرد.»

فاکس نیوز نیز گزارش داد: ترامپ در جریان یک گردهمایی در میشیگان گفت: غیرممکن است اف بی آی بتواند آنگونه که اعلام شده است 650 هزار رایانامه را در زمانی به این کوتاهی بررسی کند. تحقیقات درباره رایانامه‌های رقیب وی برای مدت طولانی ادامه خواهد داشت و از مردم خواست روز سه‌شنبه با رأی خود به نظام مهندسی شده‌ای که از هیلاری کلینتون محافظت می‌کند و به گفته او همان نظامی است که مشاغل مردم را دزدیده و باعث خروج ثروت از کشور شده است، پایان دهند.

همچنین خبرگزاری رویترز گزارش داد: پل رایان رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در واکنش به نامه جیمز کومی رئیس اف بی آی درباره رایانامه های هیلاری کلینتون نامزد دموکرات انتخابات این کشور گفت: «باوجود نتیجه گیری جدید اف بی آی درباره این مسئله ، کلینتون اسرار کشور ما را در معرض خطر قرار داده است.»

کد خبر 351963

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha