میلا کونیس، بازیگر اوکراینی‌تبار فعال در آمریکا با نوشتن نامه‌ای سرگشاده از پیشنهاد بی‌شرمانه و تهدید بی‌سابقه یکی از تهیه‌کنندگان هالیوودی پرده برداشت و صنعت فیلمسازی آمریکا را به داشتن نگاه حاشیه‌ای به زنان متهم کرد.

  میلا کونیس، بازیگر اوکراینی‌تبار فعال در آمریکا با نوشتن نامه‌ای سرگشاده از پیشنهاد بی‌شرمانه و ته

به گزارش همشهري، شايد براي نخستين‌بار در سال‌هاي اخير باشد كه يك بازيگر جوان چنين بي‌پروا به نظام حاكم بر هاليوود مي‌تازد و فعالان دنياي فيلمسازي را به چالش مي‌كشد. كونيس 33ساله كه بيش از 20سال سابقه كار در هاليوود دارد و سال گذشته با اشتون كوچر ازدواج كرد، در نامه سرگشاده خود شنيدن توهين، حاشيه‌نشيني و دريافت دستمزد كمتر را سنت رايج در سينماي آمريكا دانسته و از آن به‌شدت انتقاد كرده است.

ستاره «قوي سياه» در بخشي از نامه خود چنين نوشته است: چند سال پيش وقتي به پيشنهاد يك تهيه‌كننده هاليوودي براي انداختن عكس نيمه‌برهنه براي مجله‌اي ويژه مردان پاسخ منفي دادم، او مرا تهديد كرد كه «ديگر هرگز اجازه نمي‌دهم در اين شهر كار كني و كاري مي‌كنم دنياي بازيگري‌ات به پايان برسد.» من در سال‌هاي حضور در سينماي آمريكا همواره توهين شنيده، حاشيه‌نشين بوده، ناديده گرفته شده و كمتر دستمزد گرفته‌ام.

كونيس با اشاره به اينكه بسياري از زنان بازيگر حسي شبيه او دارند و از ناديده گرفته شدن آزرده‌اند، آورده است: سال‌هاست ياد گرفته‌ام كه براي موفق شدن در سينماي آمريكا بايد با قواعد بازي باشگاه مردان همگام شوم اما هر چه سنم بالاتر مي‌رود و بيشتر كار مي‌كنم، به اين نتيجه مي‌رسم كه هاليوود آشغالي بيش نيست و بدتر از همه اينكه خود من هم در به‌وجود آمدن چنين شرايطي سهيم و دخيل بوده‌ام.

بازيگر «كتاب عيلي» كه چند سال پيش با 3همكار خود يك شركت فيلمسازي راه انداخته بود، از سوي يكي از تهيه‌كنندگان هاليوودي چنين مورد سرزنش قرار گرفت: تو صرفا همسر يك مرد موفق هستي و كاري جز بزرگ كردن فرزندانت نخواهي داشت. كونيس كه مادر يك فرزند است، به‌زودي دومين فرزند خود را به دنيا مي‌آورد.

او در 7 سالگي همراه خانواده‌اش از اتحاد جماهير شوروي به آمريكا رفت و پيش از رسيدن به 15 سالگي در چند فيلم و مجموعه تلويزيوني ايفاي نقش كرد. نخستين حضور موفق ميلا در سينما، «فراموش كردن سارا مارشال» در 2008 بود.

کد خبر 351703

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha