شنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۵ - ۰۵:۵۲
۰ نفر

احمد مسجد جامعی صبح دیروز در هشتادمین تهرانگردی خود، مهمان منطقه‌۱۵ شد و از بخش‌های مختلف این منطقه بازدید کرد.

 باغ و کوشک امیرسلیمانی

اين عضو شوراي شهر تهران ابتدا با حضور در مؤسسه فرهنگي قلم يار از بخش‌هاي مختلف اين مؤسسه بازديد كرد؛ اين مؤسسه در دهه۷۰ ساخته شد و جزو يكي از كوچك‌ترين مجموعه‌هاي فرهنگي در شهر بزرگ تهران به‌حساب مي‌آيد. اينطور كه مسجدجامعي گفت اين مؤسسه به همت بچه‌هاي بسيج مسجد حضرت ابوالفضل(ع) در افسريه راه‌اندازي شده است. وي با بيان اينكه اين محله داراي جمعيت جوان زيادي است كه وجود چنين مراكزي مي‌تواند بر آموزش و تعليم آنها مؤثر باشد، گفت: مؤسسه قلم نخستين مجوز تاسيس مؤسسات فرهنگي را دريافت كرده و پس از تاسيس اين مؤسسه بود كه مؤسسات ديگر فرهنگي نيز پا به عرصه بروز و ظهور گذاشتند. در ادامه برنامه تهرانگردي، مسجد جامعي به همراه تهرانگردان به بوستان بانوان منطقه‌۱۵ رفت و از نزديك از اين مجموعه ۲۷هكتاري و مجموعه شهربانو آن بازديد كرد.

در اين برنامه دكتر انجمني، شهردار منطقه‌۱۵ نيز كه تهرانگردان را همراهي مي‌كرد، گفت: اين مجموعه قسمتي از باغ بزرگ اميرسليماني است كه تمام كاركنان آن بانوان هستند. به گفته انجمني درون اين بوستان زنان مي‌توانند علاوه بر استفاده از ظرفيت‌هاي بوستان از سالن‌هاي چندمنظوره، كافي‌شاپ، آرايشگاه و... مجموعه شهربانو استفاده كنند. در ادامه، مسجد جامعي ضمن بازديد از سالن تئاتر روباز اين مجموعه گفت: بنا بر اطلاعات مسئولان منطقه، در ايام محرم تعزيه خواني زنان در اين بوستان انجام مي‌گرفته كه بسيار جالب توجه است؛ چراكه تعزيه‌ها معمولا توسط مردان اجرا مي‌شود و حتي مردها به جاي شخصيت‌هاي زنانه‌ واقعه عاشورا همچون حضرت زينب و... تعزيه خواني مي‌كردند، اما در اين سبك تعزيه‌خواني جديد همه اتفاقات توسط زنان روايت شده و به جاي مردان واقعه كربلا نيز زنان نقش‌آفريني مي‌كردند. مسجد جامعي همچنين با بيان اينكه بنا به گفته مسئولان، تيم فوتبال زنان دو تيم پرسپوليس و استقلال نيز در اين مجموعه تمرين مي‌كنند، گفت: سالن و زمين چمن فوتبال اين مجموعه بنا به گفته مسئولان امر بسيار مورد توجه تيم‌هاي فوتبال زنان قرار گرفته است و جالب است كه معمولا تيم‌هاي بانوان بي‌سر و صدا اما به‌طور جدي به‌كار خود مي‌پردازند.

  • كوشكي كه در معرض تخريب قرار دارد

كوشك اميرسليماني، مقصد بعدي تهرانگردان در برنامه ديروز بود. عضو شوراي شهر تهران در بازديد از اين كوشك نيز گفت: اميرسليماني، قائم‌مقام احمدشاه و بزرگ خاندان قاجار بود كه حالا زمين‌هاي اين فرد به پارك آبي، پرديس بانوان و شهرك شهيد بروجردي تبديل شده است، اما متأسفانه عمارت اين فرد مورد غفلت قرار گرفته است. مسجد جامعي تأكيد كرد كه تعداد خانه‌هاي تاريخي در منطقه‌۱۵ كم است و لازم است مسئولان امر در حفظ اينگونه خانه‌هاي تاريخي اهتمام ويژه داشته باشند.

وي همچنين در بازديد از كتابخانه عمارت اعلام كرد كه بخش عمده كتاب‌هاي اهدا شده به اين كتابخانه، اهدايي كتابخانه مقام معظم رهبري بوده اما متأسفانه مسئولان كتابخانه فهرستي از تعداد و عنوان كتاب‌هاي اهدايي از سوي كتابخانه رهبر انقلاب در اختيار ندارند. مقصد بعدي كاشفان تهران، بازديد از كمپ ترك اعتياد متعلق به جمعيت تولدي دوباره بود. پس از آن نيز تهرانگردان به يازدهمين مسابقه قرآني رفتند. طبق گفته مسجدجامعي براساس آمارهاي ارائه شده اين مسابقه قرآني ۲۵۱نفر شركت‌كننده داشته كه ۱۹۴نفر دختر و بقيه پسر بودند.

کد خبر 351597

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شورای شهر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha