مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۵ - ۰۵:۳۲
۰ نفر

همایون هاشمی، عضو کمیسیون بهداشت مجلس دهم که سابقه حضور در سازمان بهزیستی و معاونت وزارت رفاه را نیز در کارنامه دارد، خواستار تسریع اجرای پرونده الکترونیک و گنجاندن آن در قانون برنامه ششم شد.

همایون هاشمی

همايون هاشمي با تأكيد بر ضرورت الكترونيكي شدن پرونده سلامت، گفت: اقداماتي كه در حوزه سلامت وجود دارد داراي فرايندي است كه اگر بر پايه ‌آي‌تي و الكترونيكي پيش رود، هم هزينه‌هاي حوزه سلامت داراي مستندات خواهد شد و هم براي برنامه‌ريزي‌هاي آينده اثربخش خواهد بود زيرا براساس يك آمار دقيق مي‌توان اين برنامه‌ريزي را به سرانجام رساند. وي افزود: اگر پرونده‌هاي سلامت الكترونيكي شود، چشم‌انداز روشني در بهداشت و درمان رخ خواهد داد و با اتخاذ تصميمات بهتر شاهد شفاف‌سازي‌ خدمات خواهيم بود.

اين عضو كميسيون بهداشت، در گفت‌وگو با خانه ملت، تصريح كرد: در كشورهايي كه سامانه‌اي براي الكترونيكي شدن پرونده سلامت دارند خدمات خوبي را به بيماران ارائه مي‌كنند و اين درحالي است كه با توجه به ازدياد جمعيت در كشور، خدمات بهداشتي و درماني نيز پيچيده‌تر مي‌شود؛ لذا اين پيچيدگي‌هاي نظام شهروندي نياز به داشتن آمار دقيق‌تر دارد. وي يادآور شد: بايد مدل خدمات الكترونيكي در حوزه سلامت را در اقصي‌نقاط مختلف كشور توسعه دهيم تا اطلاعات دقيقي از سلامت افراد از طريق پرونده‌هاي الكترونيكي آنها داشته باشيم. هاشمي با بيان اينكه در قانون برنامه چهارم و پنجم توسعه، بر ضرورت الكترونيكي شدن پرونده سلامت تأكيد شد، افزود: اين قانون به دلايل مختلف نتوانست شكل اجرايي به‌خود گيرد كه تلاش خواهيم كرد آن را در برنامه ششم توسعه بگنجانيم. عضو كميسيون بهداشت و درمان مجلس شوراي اسلامي گفت: البته در زمان اجراي برنامه چهارم توسعه، تاحدودي زيرساخت‌هاي لازم براي الكترونيكي شدن پرونده سلامت فراهم شد تا جايي كه برخي دستگاه‌ها مكلف به فراهم‌سازي‌ اين زيرساخت‌ها شدند اما هنوز به‌طور كامل اين قانون اجرايي نشده است.

کد خبر 351244

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha