همشهری آنلاین: وضعیت نامناسب زندگی غمگین‌ترین خرس قطبی جهان در یک مرکز خرید در چین باعث شده تا کمپینی برای آزادی این خرس قطبی در جهان به راه بیافتند.

خرس قطبی

براساس گزارش ديسكاوري، اين جنبش جهاني تاكنون توانسته يك ميليون امضا را براي آزادي پيتزا، غمگين‌ترين خرس قطبي جهان كه درون يك مركز خريد در چين محبوس شده‌است را جمع‌آوري كند. اين جنبش پس از انتشار ويديويي جديد از اين خرس قطبي در اينترنت آغاز شد.

پيتزا يكي از 500 گونه جانداري است كه درون باغ‌وحش كوچكي در داخل يك مركز خريد بزرگ در شهر جنوبي گوانگژو زندگي مي‌كند و فعالان محيط زيست در تلاشند تا خانه‌اي جديد را براي اين جاندار افسرده بيابند.

در نامه‌اي كه به امضاي 50 گروه فعال زيست‌محيطي در چين رسيده و براي فرماندار استان گوانگدون و مركز خريد محل نگهداري پيتزا ارسال شد درخواست شده‌است تا اين باغ‌وحش به دليل غيرقانوني بودن تعطيل شود. در نسخه‌اي از اين نامه نوشته شده‌است كه حيواناتي از قبيل روباه قطبي، گرگ و شيرماهي در اتاق‌هايي كوچك بدون پنجره و بدون بافت طبيعي نگهداري مي‌شوند.

به گفته فعالان حيات وحش، اين وضعيت بسيار متفاوت‌ از زيستگاه طبيعي اين حيوانات است و مي‌تواند سلامت روحي و جسمي اين حيوانات را به خطر بياندازد.

ويديوي جديدي كه از پيتزا در فضاي مجازي منتشر شد و او را در وضعيتي عصبي نشان مي‌داد درحالي كه تلاش مي‌كرد از ديوارهاي شيشه‌اي قفس 40 متري‌اش عبور كند، دل فعالان و علاقمندان به محيط زيست را به درد آورد و جنبش براي نجات وي از همين زمان آغاز شد. به گفته آلستر مك‌ميلان دامپزشك حركات سر و بدن پيتزا كاملا نشان‌دهنده خستگي و افسردگي و مشكلات سلامتي در اين جاندار است. به گفته وي اين خرس به طور كامل از تمامي آنچه به زيستگاه طبيعي‌اش مرتبط است جدا شده‌‌است و هرچه بيشتر در اين مكان باقي بماند، وضعيت روحي او آشفته‌تر خواهد شد.

مركز خريدي كه از پيتزا نگهداري مي‌كند پيشنهاد مركز حيات وحش يوركشاير براي سرپرستي از اين خرس قطبي را به اين شرط كه خرس قطبي ديگري جايگزين او نشود، نپذيرفته و اعلام كرد نيازي به مداخله خارجي‌ها وجود ندارد. باغ‌وحش گرند‌ويو،‌ محل نگهداري پيتزا، نتيجه روند جديد جذب مشتري در ميان خرده‌فروش‌هاي چيني است كه براي بازگرداندن مشتريان به فروشگاه‌هاي خود از حيوانات استفاده مي‌كنند.

کد خبر 351017

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha