همشهری‌آنلاین: فلسطینیان ساکن مناطق داخلی خط سبز ( اراضی اشغالی سال ۱۹۴۸) در شصتمین سال‌روز شهادت شهدای کشتار کفرقاسم را مراسمی برای گرامیداشت یاد کشته‌شدگان برگزار کردند.

در این کشتار که 29 اكتبر(هشتم آبان)در سال 1956 اتفاق افتاد 49 فلسطینی اهل کفرقاسم به دست نیروهای گارد مرزی رژيم صهيونيستي کشته شدند.زنان و كودكان نيز در بين كشته شدگان بودند.

ام ایوب که از بازماندگان آن حادثه است گفت:به همراه 13 جوان با یک خودرو از مزارع زیتون به خانه باز می‌گشتیم که در ورودی کفر قاسم نظامیان اسرائیلی راننده را متوقف کردند و با شلیک گلوله جوانان را کشتند.

فرد دیگری که راننده خودروی دیگری با ده‌ها سرنشین بود نیز از تکرار چنین حادثه‌ای برای سرنشینان خودروی خود گفت و تصریح كرد: آنان به سر قربانیان شلیک می کردند.

نظامیان اسرائیلی حتی به سر این راننده نیز شلیک کرده بودند اما او توانست به طرز معجزه آسایی از مرگ نجات یابد.

در حال حاضر در موزه شهدای کفر قاسم ،فلسطين تصاویری از این جنایت دیده می‌شود که گویای شیوه اجرای جنایت است.

منابع اسرائیلی درباره این حادثه که در اولین روز هجوم اسرائیل به مصر اتفاق افتاده بود می‌گویند در کفرقاسم قانون منع آمد و شد اعلام شده بود. اما به نظر می رسد حدود 100 نفر از کارگران این روستا که در خارج از روستا بودند اطلاعی از قانون منع آمد و شد نداشتند در نتیجه آنان که در مسیر بازگشت از باغ های زیتون، وارد روستا می شدند با مرگ مواجه شدند.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از الجزیره، اسرائیل هیچ‌گاه مسئولیت خود را در آن کشتار نپذیرفت اما عوامل آن کشتار را در محاکمه‌ای نمادین به مجازات‌های بسیار خفیفی محکوم کرد تا جایی که فرمانده نظامیانی که این کشتار را مرتکب شدند فقط به یک قرش( هر 100 قرش برابر با یک دینار است) جریمه مالی محکوم شد.

کد خبر 351012

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha