همشهری آنلاین: پیش از شکلک‌هایی مانند صورتک با چشمان قلبی‌شکل، دست‌های درحال دعا و بادمجان، نسل اولیه‌ای از اموجی‌ها یا شکلک‌ها، گروهی از تصاویر کوچک و اولیه،‌وجود داشتند که در میان آنها تصویر یک لیوان قهوه سبز‌رنگ، یک هواپیمای آبی‌رنگ و یک صورت بنفش‌رنگ با دو چشم هشتگ‌مانند و دهانی مثلثی شکل دیده می‌شدند.

براساس گزارش لايو‌ساينس، شايد اين شكلك‌هاي پيش پاافتاده و ساده در مقابل شكلك‌هايي كه امروزه در اپليكيشن‌هاي ارتباطاتي مورد استفاده قرار مي‌گيرند، بسيار پيش پا افتاده باشند، اما به اندازه‌اي ارزش دارند كه به عنوان نوعي هنر مدرن به نمايش درآيند.

اموجی

موزه هنرهاي مدرن نيويورك به تازگي اعلام كرده‌است كه توانسته به نسخه اصلي 176 شكلك يا اموجي اوليه دست پيدا كند و قرار است آنها را از ماه دسامبر در قالب نمايشگاهي از گرافيك و انيميشن، در راهروي موزه به نمايش بگذارد.

اموجي‌هاي اوليه توسط شيگتاكا كوريتا براي شركت اوپراتور NTT DOCOMO طراحي شدند. كوريتا اين پيكتوگرام‌ها را طراحي كرده و در سال 1999 برروي شبكه‌‌اي كوچك در ابعاد 12 در 12 پيكسل منتشر كرد.

با همه‌گير شدن گوشي‌هاي هوشمند، اموجي‌ها به بخش اصلي ارتباطات موبايلي تبديل شدند. انتقال يافتن از سكوي رايانه‌هاي خانگي به سكوي گوشي‌هاي موبايل نيازمند تحول در آداب و رسوم مرتبط با مكاتبات بود،به ويژه در ژاپن زيرا الزام به سلام و احوالپرسي و اداي احترام استفاده از گوشي‌هاي اوليه موبايل را براي كاربران تقريبا غيرممكن ساخته بود و اموجي‌ها به راه‌حل‌هايي كاربردي براي رفع اين مشكل تبديل شدند.

کد خبر 350917

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha