پگاه شفتی: تی‌سان هوآنگ، تایلندی است و طراح بادبادک. او بادبادک‌هایی عجیب و منحصر به‌فرد طراحی می‌کند با یک ویژگی خاص: این بادبادک‌ها برای این‌که در آسمان تعادلشان حفظ شوند، احتیاجی به دنباله ندارند!

دوچرخه شماره ۸۵۱

همین ویژگی است که بادبادک‌های هوآنگ را خاص می‌کند و از طرفی به او اجازه می‌دهد كه در طراحی هربادبادکي دستش باز باشد. شاید به همین دلیل است که به او لقب نقاش آسمان داده‌اند.

جدیدترین شاهکار هوآنگ در آسمان، یک بادبادک دوچرخه‌ای است. سواری در آسمان رکاب می‌زند و آن‌قدر طبیعی رکاب می‌زند که هربیننده‌اي ممكن است تصور ‌کند یک نفر در آسمان دوچرخه‌سواری می‌کند!

بادبادک‌های دوچرخه‌سوار کاملاً حرفه‌ای رکاب می‌زنند و درعین حال کج‌و‌کوله نمی‌شوند و تعادل دارند.

اما چه‌طور می‌شود، بدون دنباله یک بادبادک را در آسمان نگه داشت؟ آن‌هم یک بادبادک در حال دوچرخه‌سواری؟

راز این کار را شاید فقط تی‌سان هوآنگ بداند، با این حال نخ‌های نامرئی و محکمی که از هر‌طرف بادبادک را در باد نگه می‌دارند، می‌تواند یک نکته‌ی کلیدی در متعادل نگه‌داشتن این بادبادک‌ها باشد.

باد پاییزی هرچه‌قدر تند و تیزتر بوزد، رکاب‌زن بادبادکی هم چابک‌تر رکاب می‌زند و حتی یک لحظه هم سرنگون نمی‌شود.

طراحی این بادبادک می‌تواند تحولی در دنیای بادبادک‌های پیشرفته‌ی امروزی به‌وجود بیاورد. بادبادک‌هایی که بیش‌تر در صنعت تبلیغات و سرگرمی کاربرد دارند.

بادبادک دوچرخه‌سوار بسیار سبک‌تر از بادبادک‌های دیگر است و کم‌تر از یک کیلوگرم وزن دارد. پارچه‌های این بادبادک از جنس پلی‌استر است و تیرهای کربنی قامت افراشته‌ی این بادبادک‌ها را در عین سبکی حفظ می‌کنند.

این بادبادک برای اولین‌بار در جشنواره‌ي هنرهای بومی رونمايي شد. اين جشنواره از سال 1996 هر سال در تایوان برگزار می‌شود.

تماشاگران برای چند لحظه در جای خودشان می‌ایستادند و به ‌دوچرخه‌سوار آسمان نگاه می‌کردند و به طرف آن می‌رفتند تا مطمئن شوند این سوار واقعی است یا نه.

تی‌سان هوآنگ، برای طراحی این بادبادک یک ماه وقت گذاشته است. او 30 سال در کار طراحی بادبادک مشغول بوده است و شايد بادبادک دوچرخه‌سوار نقطه‌ی عطفی در کارهایش به‌شمار آيد.

 

دوچرخه شماره ۸۵۱

 

دوچرخه شماره ۸۵۱

دوچرخه‌اي در آسمان ابری با سواری چابک!

 

دوچرخه شماره ۸۵۱

در دنیای بادبادک‌ها، حتی لک لک دوچرخه‌سوار هم می‌توان یافت

 

دوچرخه شماره ۸۵۱

یکی از طرح‌های اولیه

 

دوچرخه شماره ۸۵۱

یکی دیگر از طرح‌های بادبادکي تی‌سان هوآنگ

کد خبر 350724

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha