همشهری آنلاین: شماری از احزاب سیاسی و گروه های مدنی تونس با تجمع در مقابل نهادهای دولتی در شهر تونس (پایتخت) خواستار توقف فوری تجاوز غیرانسانی عربستان به مردم بی دفاع یمن شدند.

اعتراض مردم تونس علیه رژیم سعودی | جنگ را متوقف کنید

به گزارش ایرنا و به نقل از شبکه خبری یورونیوز، شماری از احزاب و گروه های مدنی تونس با برگزاری تجمع و تظاهرات در شهر تونس (پایتخت) این کشور ضمن تاکید بر غیر قانونی بودن تجاوز رژیم سعودی به یمن، بر ضرورت خروج فوری نظامیان این کشور از ائتلاف نظامی تحت سرکردگی عربستان تاکید کردند.

ضرورت محاکمه و مجازات عاملان حمله به یمن و تداوم پاسخگویی سازمان ها و نهادهای بین المللی از جمله خواسته های اصلی تظاهرات کنندگان تونسی بود. تظاهرات کنندگان تونسی همچنین مراتب حمایت خود از مردم مظلوم فلسطین در برابر جنایت های رژیم صهیونیستی را اعلام کردند.

بر اساس گزارش های منتشره، تظاهرات مردم تونس علیه اقدامات غیر انسانی و خلاف موازین بین المللی عربستان در حالی در مناطق گوناگون کشورهای خاورمیانه تشدید شده است که رژیم سعودی همواره در برابر نهادهای بین المللی پاسخگوی اقدامات ضدانسانی خود نبوده است.

عربستان سعودی از فروردین ماه سال 1394 با تشکیل ائتلافی با حمایت دولت آمریکا و رژیم صهیونیستی، تجاوز هوایی و محاصره علیه مردم یمن را به بهانه بازگرداندن عبدربه منصور هادی رییس جمهوری مستعفی و فراری یمن به حکومت این کشور آغاز کرد که تنها آثار آن را می توان کشتار بیرحمانه حدود ده هزار زن و کودک و شهروند یمنی و زخمی شدن دهها هزار و آواره شدن صدها هزار نفر دیگر اعلام کرد.

بر اثر این حملات، اکثر تأسیسات خدماتی، آموزشی، درمانی و بیمارستان ها، انبارهای دارو و غذا، مدارس و منازل مردم یمن ویران شده و مردم این کشور در پی محاصره هوایی، زمینی و دریایی در شرایط بحرانی بسر می برند.

کد خبر 350460

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha