همشهری آنلاین: تفاهم‌نامه احداث نیروگاه خورشیدی در منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان توسط سرمایه‌گذار اتریشی امضا شد.

احداث نیروگاه خورشیدی در رفسنجان

به گزارش ایسنا، فرماندار رفسنجان بعد از ظهر روزگذشته در مراسم انعقاد این قرارداد اظهار کرد: برای جذب سرمایه‌های بخش خصوصی و تحقق شعار سال که اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل است، اقدامات خوبی در رفسنجان صورت گرفته است.

حمید ملانوری افزود: با توجه به منابع و زیرساخت‌هایی که در شهرستان رفسنجان داریم امیدواریم بتوانیم انگیزه را در بخش خصوصی و سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی ایجاد کنیم تا شاهد رونق اشتغال و خارج شدن منطقه از تک محصولی باشیم.

فرماندار رفسنجان ادامه داد: این تفاهم‌نامه با سرمایه‌گذار اتریشی برای احداث یک واحد نیروگاه خورشیدی 1.2 مگاواتی با اعتبار 55 میلیارد ریال بود که تا دهه فجر امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

ملانوری گفت: پس از آن نیز با همکاری همین سرمایه‌گذار و مشارکت سرمایه‌گذار داخلی فازهای بعدی این نیروگاه را تا 10 مگاوات در منطقه داریم تا از این منبع عظیم خداوندی و انرژی خورشیدی استفاده شود.

گرهارد ربن اشتاینر مدیر عامل شرکت اتریشی با ابراز خرسندی از حضور در رفسنجان و امضای این تفاهم‌نامه، افزود: احداث این نیروگاه از هفته‌های آینده آغاز می‎شود و در فاز بعدی نیروگاه 10 مگاواتی را احداث می‎کنیم.

وی دلیل انتخاب استان کرمان و رفسنجان برای احداث این نیروگاه، را وجود سطح تابش بالای آفتاب، ارتفاع از سطح دریا و شریک تجاری ایرانی که از دانش بالایی برخوردار است، اعلام کرد.

کد خبر 350437

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha