معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران از پیشرفت ۹۰ درصدی عملیات حفاری تونل ارتباطی خیابان آرش با بلوار اسفندیار و بزرگراه نیایش خبر داد.

Tehran

عليرضا جاويد با بيان آنكه ارتباط خيابان آرش با بلوار اسفنديار و بزرگراه نيايش، با احداث يك تونل دو طبقه، يك تونل دو خط شرق به غرب و مسيري در تراز صفر برقرار خواهد شد، افزود: عمليات حفاري تونل 1.5 كيلومتري حدفاصل خيابان آرش تا بلوار اسفنديار و بزرگراه نيايش در 3مقطع كاري مختلف ادامه دارد و به پيشرفتي حدود 90درصدي رسيده كه معادل حدود 50درصد كل عمليات اجرايي پروژه است.

جاويد با بيان آنكه در پروژه مذكور، خيابان آرش از زير بزرگراه مدرس و با احداث يك تونل دو طبقه به بلوار اسفنديار متصل مي‌شود، گفت: در ادامه، ارتباط مسير غرب به شرق بزرگراه نيايش به بلوار اسفنديار با استفاده از سطح موجود برقرار شده و براي اتصال مسير شرق به غرب بلوار اسفنديار به بزرگراه نيايش نيز يك تونل دو خط احداث مي‌شود.

به اين ترتيب درحالي‌كه مسير اصلي پروژه از شرق به غرب و حدفاصل خيابان آرش شرقي تا بزرگراه نيايش تعريف شده است، مي‌توان از طريق دسترسي‌هاي فرعي اين پروژه، از خيابان آفريقا به بلوار اسفنديار و در ادامه به بزرگراه نيايش ارتباط يافت. همچنين با توجه به
دو طبقه بودن تونل زير بزرگراه مدرس، دسترسي خيابان آرش غربي به خيابان آرش شرقي‌برقرار مي‌شود.

معاون فني و عمراني شهرداري تهران بهره‌برداري از ششمين طرح تونلي شهر تهران را سبب تسهيل دسترسي‌هاي شرقي- غربي در يكي از پرتراكم‌ترين مناطق پهنه شمالي پايتخت(منطقه 3) دانست و افزود: تونل ارتباطي خيابان آرش- بلوار اسفنديار- بزرگراه نيايش، تبعات ترافيكي ناشي از قطع ارتباط معابر شرقي- غربي منطقه توسط بزرگراه شهيد مدرس و خيابان وليعصر را به حداقل خواهد رساند.

کد خبر 350251

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha