همشهری آنلاین: تحلیلگر و کارشناس مسائل سیاسی آمریکا گفت، این دوره از انتخابات، رای دهندگان آمریکایی را که در اثر خستگی از تشکیلات سیاسی به دگرگونی و تغییر در ساختار سیاسی کشورشان دل بسته بودند به چنان استیصال و سرگردانی گرفتار کرده که در تاریخ این کشور بی‌سابقه است.

 استیصال و سرگردانی مردم آمریکا در انتخاب رهبر آینده کشورشان

به گزارش ايرنا، دکتر هشام احمد تحلیلگر سیاسی و استاد علوم سیاسی دانشگاه های کالیفرنیا افزود: گرچه با نگاهی به نتایج نظر سنجی ها بخصوص نظر سنجی رسانه های حاکم اینطور به نظر می رسد که هیلاری کلینتون رئیس جمهوری بعدی آمریکا خواهد بود اما پیش بینی نتایج این بازی پرهیجان در بازار سیاست آمریکا چندان کار ساده ای نیست.

وی افزود که از دید او مردم آمریکا که از سیاست بازی های کهنه این کشور بستوه آمده و به پیدایش طرحی نو درکشورشان دل خوش کرده اند دراین مرحله از انتخابات ریاست جمهوری این کشور بوضوح دچار استیصال و سردرگمی شده اند.

دکتر احمد اضافه کرد: در نگاهی به این مرحله از انتخابات آمریکا می بینیم رای دهندگان آمریکایی با همه امیدی که به دگرگونی داشتند حالا از طرفی با هیلاری کلینتون روبه رو هستند که شخصیتی دورو و عاری از صداقت دارد و در پیدا و پنهان دو چهره کاملا متفاوت و متضاد بخود می گیردو به هزار و یک دلیل اگر ضعیف ترین رئیس جمهوری تاریخ آمریکا از آب در نیاید یکی از ضعیف ترین رئیسان جمهوری این کشور خواهد بود، و کسی است که بوضوح می توان گفت بازیچه دست گروه های ویژه و لابی های بزرگ، بخصوص لابی های اسرائیلی خواهد شد.

این استاد علوم سیاسی افزود مردم آمریکا به عنوان گزینه دیگر با شخصیتی مثل ترامپ روبه رو هستند که به تنها چیزی که به آن می اندیشد و انگیزه شرکت او در این انتخابات بوده، منافع شخصی او است و به منافع کشورش اهمیتی نمی دهد، نه به منافع جهان و نه حتی به منافع حزبی که نمایندگی آن را در این انتخابات به عهده گرفته است.

وی در ادامه اینطور نتیجه گیری کرد که رای دهندگان آمریکایی در این سودای تغییر و دگرگونی حالا از طرفی یک شخصیت هولناک و خطرناک روبه رو هستند و از طرف دیگر با فردی مانندکلینتون که کوچکترین نشانه ای از صداقت در او دیده نمی شود.

دکتر احمد در ادامه گفت گرچه مردم آمریکا در هیچ دوره ای تا این اندازه در گزینش میان نامزد های انتخاباتی خود دچار سرگردانی و استیصال نبوده اند اما تنها ویژگی نگران کننده این دوره از انتخابات آمریکا گزینه های موجود و ناامیدکننده آن برای رفتن به کاخ سفید نیست بلکه پی آمدهای این انتخابات اعم از این که ترامپ در آن به پیروزی برسد و یا کلینتون به مراتب نگران کننده تر است و چیزی که بسیاری از سیاستمداران آمریکایی در حال حاضر به آن اهمیتی نمی دهند آشفتگی و هرج و مرجی است که در پی این انتخابات و در سطوح مختلف اجتماعی، عقیدتی، قومی و غیره شاهد آن خواهیم بود.

به گفته این تحلیلگر سیاسی گرایش های قطبی که جامعه آمریکا همواره گرفتار آن بوده در مقابل آنچه که بدنبال این انتخابات با آن روبه رو خواهد بود، بسیار ناچیز و بی اهمیت به نظر می رسد و یکی از مخرب ترین اثرات رقابت های این دوره از انتخابات آمریکا علاوه بر شکاف و دو دستگی شدید و زیانبار حزبی، گسترش شکاف های عقیدتی، نژادی و سیاسی در میان قاطبه مردم این کشور است که در آینده گریبان آنها را خواهد گرفت.

استاد علوم سیاسی دانشگاه های کالیفرنیا در نهایت گفت با توجه به لطماتی که این دوره 18 ماهه رقابت های سیاسی به بافت جامعه آمریکا وارد آورده و آنچه که در پایان این انتخابات بدنبال خواهد داشت انتخابات چهل و پنجمین رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا بعنوان یکی از خاطرات تلخ مردم این کشور در تاریخ آمریکا به ثبت خواهد رسید.

کد خبر 350079

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha