همشهری آنلاین: اگر می‌خواهید با شروع دوچرخه‌سواری از سودمندی‌های سلامت بخش این ورزش استفاده کنید، درعین‌حال در حین انجام آن ایمن بمانید، باید تجهیزات مناسبی را انتخاب کنید.

به‌جز کلاه‌خود ایمنی که استفاده از آن هنگام دوچرخه‌سواری یک ضرورت است، انتخاب دوچرخه مناسب و لباس دوچرخه‌سواری مناسب نیز انجام این فعالیت را ایمن‌تر و راحت‌تر می‌کند.

  • لباس دوچرخه‌سواری

 لباس‌های مخصوص دوچرخه‌سواری از فیبرهای با تکنولوژی پیشرفته‌ای تشکیل شده‌اند که ضدآب هستند. این لباس‌ها معمولاً از مواد بازتاب‌دهنده نور دارای رنگ نئون تهیه شده‌اند که باعث می‌شوند، رانندگان ماشین‌ها شما را در هنگام دوچرخه‌سواری در شب ببیند.

 شورت‌های دوچرخه‌سواری دارای یک بخش بالشتکی یا چرمی ضخیم هستند که جلوی سایش را می‌گیرند و ضربه‌ها را جذب می‌کنند.

  • دوچرخه

دوچرخه‌ای را انتخاب کنید که باشید که فشار کمتری بر بدنتان وارد کند، مانند دوچرخه‌های گردش ساحلی (beach cruiser bike) یا دوچرخه‌های راحتی (comfort bike).

دسته‌های این دوچرخه‌ها به علت میله بلند دسته به سمت بالا آمده است، بنابراین به شما امکان نشستن در حالت قائم را می‌دهند، چرخ‌های پهنی دارند که امکان سواری نرم را به شما می‌دهند، میله‌های زین‌هایشان جذب‌کننده ضربه است و میله تنه آن‌ها در ارتفاع پایین قرار گرفته است، بنابراین لازم نیست که برای سوار شدن روی آن‌ها پایتان را بیش‌ازحد بالا بیاورید.

یک انتخاب دیگر سه‌چرخه‌ها هستند که اگر به هر علتی حفظ تعادل برایتان مشکل باشد، استفاده از آن‌ها برایتان راحت‌تر خواهد بود و دوچرخه‌های پشتی دار (recumbent bike) است که به شما امکان می‌دهند در حال تکیه داده به پشتی رکاب بزنید.

  • زین دوچرخه

 زینی را با بالشتک‌های اضافی انتخاب کنید که آن‌قدر  پهن باشد که حمایت لازم از دو برجستگی استخوان لگن که هنگام نشستن روی دوچرخه بر آن‌ها تکیه می‌کنید، ایجاد کند.

زینی را برگزینید که فشار وارد بر منطقه پرینئوم یا میان‌دوراه، ناحیه میان دو استخوان لگن و واقع در پشت اعضای تناسلی را کاهش دهد.

 این منطقه محل عبور اعصاب و شریان‌هایی است که اندام‌های پایینی بدن را تغذیه می‌کند و فشار شدید بر آن‌ها می‌تواند به ایجاد بی‌حسی و گزگز در پاها بینجامد.

 زین‌هایی که این فشار را کاهش می‌دهند، به شکل «بدون دماغه» یا «نعلی» طراحی می‌شوند.

کد خبر 349710

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مهارت‌های زندگی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha