همشهری آنلاین: سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس از وضعیت سلامت غذا در کشور انتقاد کرد و گفت: برای یک جوجه یک روزه جیره غذایی فرموله داریم اما متاسفانه نتوانسته‌ایم جیره غذایی سالم برای انسان تعریف کنیم و حداقل‌های سلامت را در سبد غذایی بیاوریم.

مواد غذایی

علی وقف‌چی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا عنوان کرد: در بحث مواد غذایی، دو مساله کیفیت و کمیت مواد غذایی مد نظر است که متاسفانه کشور ما در هر دو مورد در مظان اتهام و تهدید است.

او ادامه داد:‌ در مصرف قریب به اتفاق مواد غذایی از مصرف جهانی پایین‌تریم. از نظر کیفیت هم در استفاده از نهاده‌هایی مثل سموم و کود، ‌دوره پرهیزی که حتما باید رعایت کنیم، رعایت نمی‌شود. این مساله تهدیدی برای سلامتی و شکل‌گیری بیماری‌های مختلف است؛ انواع سرطان‌ها به خصوص سرطان معده و روده ارتباط مستقیمی با مواد غذایی دارد.

این نماینده مجلس افزود:‌ اگر جامعه امروز ایران را از نظر قد و وزن با 20 سال مقایسه کنیم متوجه تفاوت فاحشی که وجود دارد، می‌شویم؛ شاید این همه اختلاف منفی در خیلی از کشورها یک فاجعه تلقی شود.

وقف‌چی درباره متولی غذای سالم در کشور گفت: تعریف این‌که چه غذایی باید مصرف کنیم و کیفیتش چطور باشد برعهده وزارت‌بهداشت است، ولی درباره شرایط تولید باید وزارت جهاد را ملزم کنیم که این مسائل را رعایت کند.

کد خبر 349691

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha