همشهری‌آنلاین: ماها واجیرالونگکورن، ولیعهد تایلند به مردم این کشور گفت نگران تصمیم غیرمنتظره‌اش برای تاخیر در تاجگذاری نباشند.

 این تصمیم از سوی ولیعهد تایلند که با انتصاب رئیس شورای مشورتی به عنوان نایب السلطنه تایلند همراه شده باعث به وجود آمدن شایعه‌هايي شده است.

ماها واجیرالونگ‌کورن، ولیعهد ۶۴ ساله تایلند جانشین قانونی بهومیبول آدولیادج ۸۸ ساله است که پنجشنبه 22 مهر درگذشت. وليعهد رسما خواسته است تا زمانی که مراسم عزاداری در تایلند ادامه دارد، مراسم تاجگذاری به تاخیر بیفتد.

رئیس ۹۶ ساله شورای مشورتی تایلند تا زمان تاجگذاری ولیعهد، نایب السلطنه است.

روز شنبه  24 مهر پرایوت چان اوچا، رهبر خونتای تایلند گفت که ولیعهد، او و رئیس شورای مشورتی را فراخوانده و خواستار کنترل اوضاع و برقراری آرامش در کشور شده است.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری فرانسه،او افزود: ولیعهد از مردم خواسته تا نسبت به تصمیمش برای به تاخیر انداختن تاجگذاری نگران یا مشوش نشوند.

او گفت که این برهه بدی هم برای خودش و هم برای مردم است اما باید صبر کرد. ولیعهد گفته که بهترین زمان برای مراسم تاجگذاری پس از مراسم عزاداری است.

رئیس شورای مشورتی تایلند تجربیات زیادی دارد و همچنان یکی از بزرگ‌ترین سیاستمداران در این کشور آسیایی محسوب می‌شود.

وليعهد تايلند در اين كشور به  عنوان فردي خوشگذران مشهور است كه در اين سال‌ها دور از تايلند بوده و در آلمان زندگي مي‌كرد و مدام به گردش و سفر در كشورهاي اروپايي مي‌رفت.

برخي از مقام‌ها و مردم تايلند نگران‌اند و نسبت به توانايي او در ادامه پادشاهي و انجام كارهاي مربوط ترديد دارند. برخي بر اين باورند كه يكي از خواهرهاي وليعهد به دليل مردم‌داري و انجام كارهاي خير و توجه به كشور بايد جايگزين وليعهد شوند .

کد خبر 349510

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha