همشهری آنلاین: سی‌ونهمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم با شرکت بیش از ۷۵۰ نخبه قرآنی از سراسر کشور در قالب بزرگترین رویداد قرآنی کشور ودر بیش از ۱۰ رشته از ۲۵ مهر ماه در گیلان آغاز می‌شود.

سی‌ونهمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان اوقاف و امور خیریه، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمصطفی حسینی رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه شعار مسابقات برگرفته از سخن امام حسین (ع) است، گفت: شعار این دوره از مسابقات همان تعبیر تاریخی امام حسین (ع) در شب عاشورا یعنی «أَنّي كُنْتُ اُحِبُّ الصَّلاةَ لَهُ وَتِلاوَةَ كِتابِهِ» انتخاب شده است.

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف با بیان اینکه امسال مسابقات مختلف قرآنی در رشته‌های ابتهال، اذان و همخوانی تجمیع شده است، افزود: سی‌ونهمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم با حضور بیش از 750 شرکت‌کننده از 25 مهر ماه آغاز می‌شود و مسابقات دعاخوانی و مدیحه‌سرایی در روز 26 مهر ماه برگزار خواهد شد.

حسینی با اشاره به اینکه مسابقات رشته‌های معارف، ابتهال و اذان در روز 27 مهر ماه برگزار خواهد شد، افزود: رقابت‌های شرکت‌کنندگان در رشته‌های حفظ، قرائت و ترتیل از 28 مهر ماه آغاز و با رقابت برگزیدگان کشوری تا اول آبان ماه ادامه خواهد داشت.

حجت‌الاسلام حسینی با بیان اینکه مسابقات قرآنی خواهران از سوم آبان ماه آغاز و تا هفتم آبان ادامه دارد، تصریح کرد: تفکیک مسابقات خواهران از برادران موجب انعکاس بیشتر مسابقات خواهران در سطح کشور و برای اولین بار اتفاق می‌افتد.

وی از حضور 750 شرکت‌کننده در رقابت‌های مسابقات امسال خبر داد و گفت: امسال 450 شرکت‌کننده آقا و 300 شرکت‌کننده خانم در مسابقات به رقابت می‌پردازند، البته دلیل بیشتر بودن شرکت‌کنندگان برادر به این دلیل است که رشته‌هایی مانند اذان و ابتهال در بین خواهران برگزار نمی‌شود.

کد خبر 349149

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دین و اندیشه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha