همشهری آنلاین: برای نخستین‌بار، پیروان اهل بیت (ع) در اتریش، علاوه بر برپایی مجالس مردمی، مراسمی را با حضور شخصیت‌های کشوری و لشگری اتریش و با مشارکت سفرای کشورهای خارجی در وین برگزار کردند.

وزیر امور خارجه اتریش در مراسم عزاداری محرم

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، در این مراسم كه به دعوت جامعه مسلمانان علوی برپا شد، سید یوگسل بیگین، دبیرکل جامعه اسلامی علویان اتریش، گفت: پیروان مکتب اهل بیت (ع) در دنیای پرخشونت کنونی، ثابت کرده‌اند که می‌توانند الگویی مناسب برای صلح و عدالت جهانی باشند.

در ادامه اين مراسم، سباستین کورتز، وزیر خارجه اتریش نيز در سخنراني خود جامعه اهل بیت‌مدار مسلمان در اتریش را الگویی از یک جامعه وارسته در کشوری غربی توصیف کرد که بیشترین نقش سازنده و اخلاقی را در جامعه میزبان داشته‌اند.

وی گفت: بسیار خوشحالم که برای نخستین‌بار، جامعه اسلامی و پیرو اهل بیت (ع)، مراسم محرم را در فضایی رسمی به دولتمردان اتریش معرفی می‌کند و با برپایی این جلسه، الگویی برای گفت‌وگو با دیگران و معرفی صلح و عدالت معرفي كرده‌اند.

در ادامه اين مراسم، سید مراد یشیل باش، ذاکر اهل بیت (ع) مرثیه‌ای در رثای شهدای کربلا ایراد کرد.

در این بخش از مراسم، تمامی حاضرین اعم از مسلمان و غیرمسلمان که به حرمت سیدالشهدا (ع) جامه سیاه بر تن کرده بودند، به پا خواسته و قطعه‌هایی حزین را با ذاکر مراسم همخوانی و زمزمه کردند.

در این‌ مراسم، سفیر و رايزن فرهنگي کشورمان در اتریش، در جمع سفراي كشورهاي خارجي، به بیان نقش محرم و عاشورای حسینی و اصلاح‌گری مکتب اهل بیت (ع) پرداختند.

همچنين از این پس، هر ساله این نشست به صورت رسمی در اتریش و در ايام محرم برگزار خواهد شد.

کد خبر 349146

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دین و اندیشه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha