همشهری آنلاین: وزیر دفاع روسیه اعلام کرد که نیروی هوافضای این کشور با شلیک ۴۰ فروند پیشرفته ترین موشک در زرادخانه خود که به پنهانکار شهرت دارد علیه تروریست های ضدسوری چندین موضع آنان را نابود کرده است.

 موشک روسی با برد ۴۵۰۰ کیلومتر مواضع تروریست ها در سوریه را نابود کرد

به گزارش ایرنا، ارتشبد سرگئی شایگو روز پنجشنبه در کنفرانس فنی-نظامی در مسکو گفت: روسیه در جریان عملیات ضد تروریستی خود در سوریه از موشک های «ایکس-101» به عنوان پیشرفته ترین جنگ افزار موشکی خود استفاده کرده است.

وی اضافه کرد: بمب افکن های راهبردی دورپرواز روسیه برای نخستین بار از موشک های هوایی ایکس-101 با برد 4500 کیلومتر علیه تروریست های ضدسوری استفاده کردند.

بنا به اعلام شبکه دوم تلویزیون دولتی روسیه وزیر دفاع این کشور همچنین یادآوری کرد که در یک سال عملیات ضدتروریستی روسیه در سوریه، واحدهای نظامی روسی تجربه استفاده از موشک های دوربرد دریا به سطح را به دست آوردند و توانستند موشک های بسیار دقیق را از ناوها و زیردریایی ها در خزر و دریای مدیترانه به سوی مراکز تروریست ها در سوریه پرتاب کنند.

وی خاطرنشان کرد: تسلیحات روسی در نبردهای سوریه در شرایط صحرایی کارایی بالای خود را به اثبات رساند.

شایگو گفت: با توجه به تجربیات به دست آمده در سوریه، نیروهای مسلح روسیه تسلیحات جدیدتری را دریافت خواهند کرد.

به گزارش رسانه های روسی، نیروی هوایی روسیه با استفاده از بمب افکن های راهبردی و دورپرواز توپولوف-160 موشک های هوایی ایکس-101 را به سوی مراکز داعش در سوریه پرتاب کرد.

بنا به اعلام وزیر دفاع روسیه، شلیک این موشک ها به مراکز داعش در سوریه اصابت و تلفات جانی و خسارات بسیار سنگینی به این گروه تروریستی وارد کرد.

مسکو در جریان عملیات ضد تروریستی در سوریه که با درخواست رسمی این کشور از مهرماه سال گذشته آغاز شده است، از انواع مهمات و بمب ها، بمب افکن های سوخو به ویژه 34 مشهور به تانک پرنده با توان حمل هشت تن جنگ افزار و همچنین پرواز بمب افکن های دوربرد به صورت رفت و برگشت از خاک روسیه بهره می گیرد.

کد خبر 348777

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha