همشهری آنلاین: دانشمندان موفق به کشف این موضوع شدند که چرا پرندگان با یکدیگر برخورد نمی‌کنند.

پرنده

به گزارش ایندیپندنت، پرندگان به هنگام نزدیکی با پرنده دیگر در حال پرواز، خود را کمی به سمت راست منحرف می‌کنند.

پروفسور ماندیام سرینواسان از دانشگاه کوئینزلند استرالیا، در این خصوص می‌گوید: "پرندگان به احتمال زیاد، فشار افزایشی را احساس می‌کنند، سپس بهترین راه و قانون استراتژی پرواز را انتخاب می‌کنند، تا خطر برخورد به یکدیگر را به حداقل برسانند".

به گفته این پرنده شناس، مطالعات پیشین بر روی پرواز پرندگان، پیش از این چنین رفتاری از پرندگان را ثبت نکرده بود. وی افزود: "مطابق با شبیه سازی‌های انجام شده، پرندگان همواره به سمت راست منحرف می‌شوند، و گاه ارتفاع خود را تغییر می‌دهند".

این آزمایش بر روی چند جفت مرغ عشق انجام گرفت، آنها می‌بایست از انتهای یک تونل و در دو جهت مخالف به سمت یکدیگر پرواز کنند، در این بین همزمان از مسیر پرواز آنها فیلم‌برداری شد. در بیش از 100 پرواز از 10 نوع مختلف پرنده، حتی یک "تصادف و یا برخورد" گزارش نشد.

از این ویژگی پرندگان می‌توان در ساخت هواپیماهای بدون سرنشین نیز استفاده كرد. در سال‌های اخیر بر تعداد این هواپیماهای بدون سرنشین افزوده شده است. فضای آسمان هر روز "تنگ‌تر" می شود، این بدان معنا است که ما نیاز فوری به سیستم‌های اتوماتیک برای پهپاد‌ها و حتي هواپیماهای با سرنشین داریم.

کد خبر 348771

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha