چهارشنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۵ - ۰۶:۲۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: شرکت گوگل برای تنگ‌تر کردن میدان رقابت با شرکت اپل، در گوشی‌های پیکسل جدید خود دستیار مجازی گنجانده‌است و در رقابت با آمازون بلندگوهای هوشمند خود را رونمایی کرده‌است.

براساس گزارش BBC، دو گوشي جديد پيكسل كه توسط گوگل رونمايي شده‌است، اولين سري از گوشي‌هاي اين شركت هستندكه با فشردن كليد Home دستيار گوگل در آنها فعال مي‌شود، عملكردي كه شباهت زيادي به سيري در گوشي‌هاي آي‌فون دارد.

بلند‌گوهاي هوم‌اسپيكر اين شركت نيز در رقابت با فناوي اكو شركت آمازون اجازه مي‌دهد ابزار هوش مصنوعي بدون نياز به استفاده از صفحه لمسي و با فرمان صوتي قابل كنترل باشد. گوگل در جديد‌ترين مراسم رونمايي خود همچنين يك كيت واقعيت مجازي و پخش‌كننده 4K جديدي را معرفي كرده‌است.

موبایل

دستيار مجازي گوگل نسبت به سيستم‌هاي رقيب از دو مزيت برخوردار است:

  • مي‌تواند يك مكالمه واقعي انجام دهد، به بياني ديگر يك پرسش يا دستور به جاي اينكه به صورت مجزا بررسي و پاسخ داده شوند،‌ براساس پرسش و دستور پيشين پاسخ داده مي‌شود.
  • اين دستيار مجازي از پشتيباني ديتابيس گراف دانش گوگل برخوردار است كه در آن اطلاعات بيش از 70 ميليارد واقعيت به يكديگر مرتبط شده‌اند و بيش از چهار سال است كه مورد استفاده قرار گرفته‌است.

با اين‌همه شركت گوگل بايد نگراني‌هاي مربوط به حريم خصوصي كاربران را برطرف كرده آنها را متقاعد كند كه استفاده از دستيار مجازي برتري‌هايي نسبت به استفاده از اپليكيشن‌هاي مجزا دارد. اين دستيار مجازي پيش از اين در اپليكيشن Allo گوگل ارائه شده‌بود اما در تعدادي محدودي از گوشي‌ها نصب شده‌بود.

تصميم براي استفاده از نام پيكسل به جاي نكسوس توسط گوگل نشاني از تلاش براي فراموشي گذشته دارد و تاكيد براين موضوع است كه گوشي‌هاي جديد توسط خود گوگل و نه توليد‌كننده‌اي خارج از شركت طراحي و ساخته شده‌است.

اين گوشي‌ها در دو اندازه 5 و 5.5 اينچي ارائه شده‌اند و اين تنها تفاوت ميان دو گوشي جديد پيكسل است. به گفته گوگل دوربين 12.3 مگاپيكسلي پشتي اين گوشي‌ها بهترين نوع دوربين موجود در بازار است و فضاي نامحدودي براي ذخيره‌سازي تصاوير در گوشي درنظر گرفته شده‌است.

بدنه اين گوشي‌ها از جنس شيشه و آلومينيوم است و گوگل تاكيد زيادي بر وجود جك هدفون در گوشي‌هايش دارد،‌شايد به اين خاطر كه نبود اين بخش را در آي‌فون‌هاي جديد اپل به رخ بكشد. برخلاف ديگر گوشي‌هاي اندرويدي، گوشي‌هاي پيكسل و پيكسل XL بلافاصله پس از ارائه به آخرين نسخه سيستم عامل و به‌روزرساني‌ها مجهز خواهند شد.

با اين‌همه به نظر دستيار مجازي اين گوشي‌ها است كه آنها را از ديگر گوشي‌هاي رقيب موجود در بازار مجزا خواهد كرد. اين دستيار به نظر هوشمند‌تر از ديگر فناوري‌هاي موجود در گوشي‌ها از جمله سيري است، براي مثال كاربر از او مي‌پرسد چه فيلم‌هايي در سينماهاي اطراف روي پرده هستند؟ و بعد براي اينكه محدوده جستجو را كوچك‌تر كند مي‌تواند به دستيار بگويد كه مي‌خواهيم بچه‌ها را نيز با خود به سينما ببريم و دستيار پاسخ سوال‌هاي مرتبط با هم را براساس مفهوم كلي آنها مي‌دهد و به اين شكل مكالمه و تعامل ميان كاربر و دستيار شكلي طبيعي‌تر به خود مي‌گيرد.

پيكسل‌ها با قيمت اوليه 763 و 915 دلار و از بيستم اكتبر سال 2016 عرضه خواهند شد.

کد خبر 348598

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha