چهارشنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۵ - ۰۷:۰۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: نخستین تلفن‌های هوشمند ساخت گوگل با آخرین نسخه سیستم عامل اندروید سه‌شنبه ۴ اکتبر (۱۳ مهر) در مراسمی در سانفرانسیسکو به نمایش درآمد.

Pixel

به گزارش تک‌چرچ این دو تلفن جدید هوشمند با نام‌های تجاری جدید «پیکسل» (Pixel) و «پیکسل ایکس آل» (Pixel XL) عرضه می‌شوند. تلفن‌های هوشمند آندرویدی گوگل در سال‌های پیش که شرکت‌های متفاوتی آن را ساخته‌اند، با برند «نکسوس» (Nexus) عرضه می‌شدند. البته قبلاً گوگل از نام پیکسل برای تبلت‌ها و لپ‌تاپ‌های خودش استفاده کرده بود.

این تلفن‌های جدید را شرکت اچ‌تی‌سی به سفارش گوگل ساخته است اما گوگل طراحی آنها را انجام داده است و با تلفن‌ها با نشان ساخت گوگل به به بازار می‌أیند.

این تلفن‌ها دارای آخرین نسخه سیستم عامل اندروید اندروید N یا اندروید نوگت (Nougat) است. نوگت نوعی شیرینی ساخته‌شده از شکر یا عسل، مغزهای خوراکی و سفیده تخم‌مرغ است.

پیکسل که تلفن کوچک‌تر است، ابعاد ۱۴۳.۸ در ۶۹.۵ در ۸.۶ میلی‌متری دارد و وزنش ۱۴۳ گرم است، و پیکسل ایکس آل که بزرگ‌تر است ابعاد ۱۵۴.۷ در ۷۵.۵ در ۸.۶ میلی‌متری دارد و وزنش ۱۶۸ گرم است

. پیکسل یک صفحه‌نمایش پنج اینچی ۱۰۸۰ پیکسلی و پیکسل ایکس آل یک صفحه‌نمایش ۵.۵ اینچی Quad HD یا 2K دارد. هر دو مدل از آخرین پردازنده اسنپ‌دراگون ۸۲۱ نیرو می‌گیرند و دارای یک نسخه تخصصی‌شده اندروید نوگت شرکت گوگل هستند که از پلتفرم واقعیت مجازی دی‌دریم ‌(Daydream) حمایت می‌کند.

دوربین عقبی این تلفن‌ها وضوح ۱۲.۳ مگاپیکسلی با پیکسل‌های بزرگ ۱.۵ میکرونی و دهانه دیافراگم f/2/0 دارند. این دوربین همچنین یک ابزار پایدار کردن ویدئو بسیار ظریف بر اساس ژیروسکوپ دارد.

خریداران این تلفن ذخیره نامحدود ابری برای تصاویر و ویدئوهای با وضوح‌بالا دارند و حتی ویدئوهای 4K را می‌توان روی آنها ذخیره کرد.

استفاده‌کنندگان از تلفن‌های پیکسل آخرین روزآمدی‌های اندروید را به‌طور مستقیم به‌محض در دسترس قرار گرفتن از گوگل دریافت خواهند کرد. به گفته گوگل این تلفن‌ها می‌توانند در طول ۱۵ دقیقه شارژ لازم برای ۷ ساعت کار را به دست آورند.

اپلیکیشن Google Duo، ابزار چت ویدیویی گوگل، از قبل روی این تلفن‌ها نصب شده است.

تلفن پیکسل همچنین نخستین تلفن سازگار با پلتفرم واقعیت مجازی دی‌دریم است که گوگل در تابستان امسال ساخت آن را اعلام کرد. گوگل در این مراسم همچنین یک هدست مخصوص کار با دی‌دریم با قیمت ۷۹ دلار اعلام شد که برای استفاده واقعیت مجازی بر روی تلفن‌های پیکسل ساخته‌شده است.

هر دو تلفن پیکسل از قاب آلومینیومی با یک پنجره شیشه‌ای بزرگ در عقب که دوربین، فلش و حسگر اثرانگشت (Pixel Imprint) را احاطه می‌کند، ساخته‌شده‌اند. پیکسل ایکس ‌ال باتری ۳۴۵۰ میلی‌آمپری و پیکسل باتری ۲۷۷۰ میلی‌آمپری دارد.

هردوی این تلفن‌ها دارای صفحه‌نمایش AMOLED، چهار گیگابایت رم، اتصال USB-C و انتخاب ذخیره حافظه ۳۲ گیگابایت یا ۱۲۸ گیگابایت دارند. قیمت این تلفن‌ها از ۶۴۹ دلار برای پیکسل ۵ اینچی با ذخیره ۳۲ گیگابایت شروع می‌شود.

این تلفن‌ها در سه رنگ سیاه، خاکستری و رنگ انحصاری «واقعاً آبی» عرضه می‌شوند.

کد خبر 348578

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha