دوشنبه ۵ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: شرکتی ترکیه‌ای نسخه‌ای حقیقی از خودروهای تغییر شکل دهنده به روبات،‌مشابه آنچه در فیلم تبدیل‌شوندگان (transformers) نمایش داده شده‌است را تولید کرده‌است.

روبات

براساس گزارش لايو‌ساينس، شركت لتويژن در تصاويري ويديويي روبات‌هايي تبديل‌شونده را رونمايي كرد كه از خودروي BMW كوپه سري سه ساخته مي‌شوند.

اين روبات‌هاي نمونه كه لترون نام گرفته‌اند، از راه دور قابل كنترل هستند و در تصاوير ويديويي مي‌توان آنها را درحال حركت و تغيير شكل مشاهده كرد. ساخت اين نمونه‌هاي آزمايشي با كمك تيمي متشكل از 12 مهندس و چهار تكنسين پشتيباني در طول هشت ماه ممكن شده‌است.

در فيلم‌هايي كه از لترون روي وب‌سايت شركت لتويژن منتشر شده‌است،‌تكنسيني ديده مي‌شود كه با يك كنترل از راه دور خودروي لترون را در يك پاركينگ هدايت مي‌كند و پس از آن كليد تغيير شكل خودرو را فعال مي‌سازد. با باز شدن تكه‌هاي خودرو از يكديگر، روباتي از ميان آن ظاهر مي‌شود كه روي پاهايش ايستاده‌است و مي‌تواند سر و بازوهايش را حركت دهد.

اگرچه روبات‌هاي تبديل شونده  در فيلم‌ها و سريال‌ها توانايي راه رفتن دارند، شركت لتويژن مي‌گويد هنوز قابليت راه‌رفتن را براي روبات‌هايش ايجاد نكرده‌است و در صورت دريافت بودجه كافي مي‌تواند اين قابليت را نيز به روبات بيافزايد.

هنوز اطلاعاتي مبني بر قيمت اين خودروهاي تغييرشكل‌دهنده منتشر نشده‌است اما لتويژن مي‌گويد قصد راه‌اندازي خط توليد اين خودروها را را دارد.

کد خبر 347546

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha