مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۵ مهر ۱۳۹۵ - ۰۳:۰۰
۰ نفر

۴ پروژه عمرانی پایتخت ازجمله گذر موج که در محل تاج دریاچه شهدای خلیج‌فارس احداث شده است عصر روز گذشته با حضور شهردار تهران، تعدادی از اعضای شورای شهر و شهروندان به بهره‌برداری رسید.

قالیباف

شهردار تهران در اين مراسم به مصوبه شوراي شهر تهران هم اشاره كرد و واگذاري مجموعه‌هاي شهروند و شهر آفتاب را اقدامي اقتصادي و منطقي دانست و گفت: از اعضاي شوراي اسلامي شهر تشكر مي‌كنم كه ‌گام بزرگي را براي كوچك‌سازي و ارائه خدمات بهتر براي شهر تهران برداشتند. محمدباقر قاليباف عصر روز گذشته به مناسبت افتتاح 4پروژه عمراني پايتخت كه با اعتبار بيش از 100ميليارد تومان به نتيجه رسيدند، گفت:

امروز در منطقه 18 دو تقاطع غيرهمسطح و در منطقه 2 نيز پروژه تونل هوادهي تونل نيايش به بهره‌برداري رسيد. همچنين در منطقه 22ديوار اصلي سد و تاج درياچه شهداي خليج‌فارس به بهره‌برداري رسيد كه از طراحي‌هاي زيباي شهر به شمار مي‌رود تا بدين‌وسيله بتوانيم مجموعه درياچه شهداي خليج‌فارس را تكميل كنيم. شهردار تهران كه در جمع خبرنگاران سخن مي‌گفت، يادآور شد: گاهي اوقات اظهاراتي درباره مسائل زيست‌محيطي درياچه شهداي خليج‌فارس صورت مي‌گيرد اما با وجود اين اينجا از جنبه زيست‌محيطي مشكلي نداشته و ندارد و در اين زمينه كارهاي پروژه تصفيه‌خانه درياچه شهداي خليج‌فارس نيز آماده شده است.

  • تسهيل دسترسي به درياچه

شهردار تهران با اشاره به افتتاح ديگر پروژه‌هاي شهري تهران، عنوان داشت: امروز تقاطع غيرهمسطحي در ادامه اتوبان شهيد خرازي و شهيد اردستاني به بهره‌برداري رسيد كه دسترسي مناسبي به درياچه شهداي خليج‌فارس ايجاد مي‌كند. قاليباف تأكيد كرد: اميدوارم با افتتاح پروژه‌هاي جديد بتوانيم شور و شعف بيشتري ايجاد كنيم، همچنان‌كه امروز درياچه شهداي خليج‌فارس به تفرجگاه خوبي براي شهر تهران تبديل شده‌ و سازه تاج سد درياچه نيز براي زيبايي و استفاده شهروندان طراحي شده است، به‌نحوي كه افراد به‌صورت پياده و با دوچرخه مي‌توانند از امكانات اين پروژه استفاده كنند.

به گفته وي پروژه ديگري نيز در ادامه اتوبان شهيد حكيم در دست اقدام است كه تا 3‌ماه آينده افتتاح خواهد شد تا مجموعه دسترسي‌هاي شرقي - غربي تهران به يكديگر متصل شود. قاليباف با اشاره به وضعيت ترافيكي غرب تهران و دشواري‌هاي تردد در اين مسير تأكيد كرد:

حدود 7سال پيش وقتي مردم در اوايل مهر از آزادراه كرج وارد تهران مي‌شدند، ترافيك سنگيني وجود داشت و خودروها از پل شيخ فضل‌الله تا استاديوم آزادي در صف عبوري قرار داشتند؛ اين معضلي است كه امروز در ورودي شهر كرج نيز وجود دارد اما امروز در ورودي شهر تهران دسترسي‌ها روان شده است. به گفته شهردار تهران تكميل و بهره‌برداري پروژه امتداد اتوبان شهيد حكيم و تونل غزه به طول 2كيلومتر از ديگر پروژه‌هاي عمراني پيش رو در شهر تهران خواهد بود.

وي با اشاره به تكميل بزرگراه دولت آباد، عنوان كرد: يكي از معضلات جدي شهر ما در ميدان بسيج و ورودي جاده امام رضا(ع) است كه همه كاميون‌ها از آن تردد مي‌كنند به همين جهت از اتوبان آزادگان تا ورودي به ميدان بسيج، ايجاد يك دسترسي به جاده امام رضا(ع) در حال انجام است كه به اين وسيله ترافيك اتوبان افسريه را كاهش دهيم. قاليباف ابراز داشت: ادامه اتوبان شهيد صياد شيرازي به بلوار ارتش و تقاطع غيرهمسطح اين دو اتوبان نيز ازجمله پروژه‌هايي است كه تا پايان سال تكميل خواهد شد.

شهردار تهران با اشاره به توسعه خطوط متروي پايتخت گفت: ما وعده داده‌ايم كه 100كيلومتر مترو را آماده كنيم كه اين اقدام جزو كارهاي نادر از بعد كمي و كيفي به شمار مي‌رود. وي در پاسخ به سؤالي درباره مصوبه شوراي اسلامي شهر تهران پيرامون واگذاري مجموعه شهر آفتاب و فروشگاه‌هاي زنجيره‌اي شهروند، تأكيد كرد: يكي از سياست‌هاي مهم شهرداري تهران براساس برنامه و افق آينده آن است كه به سمت درآمدهاي پايدار حركت كنيم؛ لازمه اين اقدام آن است كه بتوانيم از سرمايه‌گذاري‌هاي مناسب استفاده كنيم و ضمن كوچك‌سازي‌ شهرداري تهران بتوانيم كاهش هزينه‌هاي جاري و بهره‌برداري از پروژه‌هاي مهم را داشته باشيم.

  • خريد خدمت ارزان‌تر است

شهردار تهران خاطرنشان ساخت: هم‌اكنون پروژه‌اي همچون درياچه شهداي خليج‌فارس افتتاح شده است اما نگهداري اين پروژه هزينه گزافي دارد و نبايد بر عهده شهرداري باشد، بلكه بخش خصوصي بايد در اينجا حضور پيدا كند تا هم خدمات مناسبي را ارائه دهد و هم درآمدي براي شهرداري ايجاد كند. وي با بيان اينكه «شهرداري تهران نبايد خودش راسا توليد خدمات كند، بلكه بايد نسبت به خريد خدمت اقدام كند» تصريح كرد: خريد خدمت براي ما ارزان‌تر است و حتي اگر بهره‌برداري از امكانات را به بخش خصوصي واگذار كنيم، هزينه‌هاي ما را كاهش خواهد داد و درآمدهاي ما را بالا مي‌برد.

به گفته قاليباف تكميل پروژه‌اي همچون شهرآفتاب مبلغي بين 2تا 3هزار ميليارد تومان براي توسعه فازهاي بعدي نياز دارد كه بخش خصوصي مي‌تواند اين سرمايه‌گذاري را انجام دهد. شهردار تهران افزود: يكي از بزرگ‌ترين مجموعه‌هايي كه مي‌تواند اين سرمايه‌گذاري را انجام دهد، بانك شهر است كه به شهرداري‌هاي كشور، خصوصا كلانشهرها تعلق دارد، بر اين اساس امروز شوراي اسلامي شهر تهران موافقت كرد تا ما بخشي از اين پروژه‌ها مثل فروشگاه شهروند را واگذار كنيم.

وي يادآور شد: فروشگاه شهروند نيازمند توسعه است تا به بقيه شهرها نيز خدمات ارائه كند با وجود اين ما براساس قوانين شهرداري مي‌توانيم فروشگاه شهروند را تنها در شهر تهران توسعه دهيم؛ اما اگر 60درصد سهام شهروند به بانك شهر تعلق گرفته و 40درصد آن به شهرداري تهران اختصاص پيدا كند، بانك شهر اختيار پيدا مي‌كند كه فروشگاه شهروند را در همه شهرهاي كشور توسعه دهد. به اين ترتيب هم خدمات فروشگاه شهروند افزايش پيدا مي‌كند و هم درآمد پايدار شهرداري تهران افزايش مي‌يابد كه اين موضوع امروز به تصويب رسيد.

  • تجربه حضور بخش خصوصي در ارائه خدمات

شهردار تهران در مراسم ديروز به حضور بخش خصوصي در ارائه خدمات به شهروندان اشاره كرد و گفت: هم‌اكنون اتوبوسراني به بخش خصوصي واگذار شده اما مردم احساس گراني نكردند، چرا كه ما خدمت را از بخش خصوصي خريداري كرده و جبران خدمت مي‌كنيم. قاليباف تأكيد كرد: هم‌اكنون براساس محاسبات وزارت كشور، وقتي شهرداري خودش اتوبوس را خريداري كرده و راننده استخدام مي‌كند، هر سفر 1200تومان هزينه تمام‌شده دارد، اين در حالي است كه بخش خصوصي اين كار را با 580تومان انجام مي‌دهد.

در اين شرايط به‌دليل گران بودن هزينه تمام شده، اين رقم را به 250تومان كاهش داده‌ايم و مابه‌التفاوت آن را به‌عنوان يارانه به بخش خصوصي پرداخت مي‌كنيم. وي در پايان گفت: اين كار هم اقتصادي و هم منطقي است؛ از اين‌رو از اعضاي شوراي اسلامي شهر تشكر مي‌كنم كه گام بزرگي را براي كوچك‌سازي‌ و ارائه خدمات بهتر با مديريت بهتري براي شهر تهران برداشتند.

کد خبر 347474

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha