دوشنبه ۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: اکتورز استودیو Actors Studio نام یک سازمان ویژهٔ هنرپیشگان حرفه‌ای سینما، مدیران تئاتر و نمایش‌نامه‌نویسان است که در منهتن نیویورک واقع شده‌است.

سینما

این استودیو بیشتر به‌خاطر ظرافت کار و روش‌های آموزش هنرپیشگی نامدار است. برخی از نامدارترین و تاریخ‌سازترین بازیگران سینما در این موسسه و زیر نظر لی استراسبرگ آموزش دیده بودند.

لی استراسبرگ تحت تاثیر استانیسلاوسکی " و واقع‌گرایی خیال‌پردازی اوژن واختانگوف و اکتورز استودیو را به کارخانهٔ بازیگرسازی عظیمی تبدیل کرد که ثمرات و محصولات این کارخانه در نیمهٔ دوم سدهٔ بیستم تأثیرات زیادی داشتند.

آموزش‌های لی استراسبرگ، بر پایه تنش‌زدایی ذهنی و عضلانی است و این توانایی را به بازیگران نوظهور داده‌بود تا با فارغ شدن از تنش‌های روزمرهٔ زندگی واقعی خودشان، پذیرای تنش‌های روانی و جسمی نقششان شوند .

وی شاگردان بسیاری را در مکتب خود تعلیم داد و آنها را به هالیوود و سینمای دنیا معرفی کرد که می‌توان از میان مهم‌ترین آنها به آن بنکرافت، داستین هافمن، مونتگومری کلیفت، جک نیکلسون، جیمز دین، مریلین مونرو، جین هاکمن، جولی هریس، پل نیومن، الن برستین، مارلون براندو، آل پاچینو، رابرت دنیرو و کارگردان الیا کازان اشاره کرد.

این سازمان در ۵ اکتبر ۱۹۴۷ از سوی گروهی از کسانی که به هنرپیشگان آموزش حرکت می‌دادند به نام‌های الیا کازان، شریل کرافورد، رابرت لوئیس و آنا سوکولف بنیاد شد. لی استراسبرگ نیز پس از این تاریخ به این سازمان پیوست و تا زمان مرگش در ۱۷ فوریه ۱۹۸۲ عضو آن بود.

این استودیو باعث می‌شود تا هنرپیشگان در محیطی خصوصی و بدون فشار نقش‌های تجاری بتوانند در اجراهای خود دست به ریسک و آزمون بزنند.

نمایی از کلاس‌های اکتورز استودیو با حضور پل نیومن و مریلین مونرو دهه 1950

اکتورز استودیو

اکتورز استودیو

کد خبر 347465

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha