همشهری آنلاین: یک روز پیش از پنجم مهرماه- سالگرد شکست حصر آبادان- در آیینی ویژه با حضور مردم، مدیران حوزه هنری، مسئولان استانی و هنرمندان، سینما آزادی آبادان رسما بازگشایی شد.

سینما

به گزارش ایسنا طبق گزارش رسیده، پیش از آغاز مراسم، حسن برزیده و بیژن امکانیان دو سینماگر متولد آبادان به شکل نمادین سینما را افتتاح کردند. محمد حمزه زاده قائم مقام رئیس حوزه هنری و مدیرعامل موسسه سوره سینمای مهر و تعدادی از مدیران حوزه هنری در این مراسم حضور داشتند.
 
با ورود مردم، هنرمندان و مسئولان به سالن گروه موسیقی محلی با نواختن قطعات بومی به حاضران خوشامد گفت.
 
محمد حمزه زاده در بخشی از این مراسم گفت: افتخار می‌کنم مقابل مردمی ایستاده‌ام که خاطره رشادت و مقاومت آن‌ها فراموش نشدنی است. خیر مقدم عرض می‌کنم به هنرمندانی که در خدمتشان هستیم. به ویژه آقای منوچهر شاهسواری مدیرعامل محترم خانه سینما که همواره در حرکت‌هایی که به نفع سینماست در کنار سینماگران هستند و همچنین یاد شهید بزرگوار حاج سعید سیاح طاهری را گرامی می‌دارم.
 
وی ادامه داد: امسال خوشبختانه اقبال مردم به سینماها بسیار خوب بوده و فروش کل سینماهای کشور در شش ماهه اول سال نود و پنج میلیارد تومان بوده است. حدود 15 میلیون نفر به سینما رفتند که 30 درصد از مخاطبان در سینماهای حوزه هنری فیلم دیده‌اند.
 
مدیرعامل موسسه سوره سینمای مهر در ادامه افزود: آبادان مهد هنر و سینماست. استان خوزستان پیش از انقلاب چهل و نه سینما داشت اما الان چهارده سینما در استان فعال است.
 
وی افزود: خدا را شاکریم که امسال اقبال به سینما بیشتر شده و امیدواریم این روند ادامه یابد. امیدوارم ما بتوانیم به عنوان بخشی از خانواده سینما به اعتماد مردم پاسخ درست بدهیم. قدر این اعتماد را بدانیم و با تولید و اکران آثار با ارزش و فرهنگی به رونق سینماها کمک کنیم.
 
حمزه زاده در انتهای سخنانش از مسئولان وزارت ارشاد از جمله دکتر حجت الله ایوبی رئیس سازمان سینمایی و مجید مسچی مدیرعامل موسسه سینما شهر و مدیران سازمان‌ها و نهادهایی که در بازسازی سینما آزادی آبادان همراهی کرده بودند تشکر کرد.

پس از سخنان محمد حمزه زاده تیزر بازسازی سینما آزادی آبادان پخش شد.

منوچهر شاهسواری، مدیرعامل خانه سینما، هم در این مراسم گفت: ساختن سینما اضافه کردن به سنگرهای فرهنگی است. سینماها محیط هایی امن و فرهنگی‌اند. متاسفم که بسیاری از سینماها از بین رفته و ما از داشتن آن ها محرومیم. سینماها تجربه زیست مشترک بین مردم را رقم می‌زنند. باعث افتخار است که در کنار شما مردم شریف آبادان حضور دارم. دست همه دوستانی که در این زحمت بزرگ سهیم بودند را می بوسم.
 
مدیرعامل خانه سینما با اشاره به پخش کلیپ «ایستاده‌ایم» گفت: در این کلیپ جوانان با دست خالی و با اتکا به پرچم ایران که نماد هویت و اعتبار تاریخی ماست به جنگ دشمن رفتند. فرهنگ و سنگرهای فرهنگی و گذشته و هویت ماست که زندگی امروز و آینده ما را می‌سازد. پس باید نگهبان فرهنگ و سنگرهای فرهنگی باشیم.
 
از هنرمندان حاضر در این مراسم می‌توان به علی سرتیپی، حسن برزیده، منوچهر شاهسواری، بیژن امکانیان، حبیب اسماعیلی، انسیه شاه حسینی، سید سعید سیدزاده و ... اشاره کرد.
 
همچنین از مدیران حوزه هنری محمد حمزه‌زاده، علی قربانی، هادی مولوی دوست، کوروش زارعی، محمدرضا شفاه، جواد رفاهی، امین مرادی، محمود کاظمی، سعید خندق آبادی، سهیل جهان بیگلری، غلامرضا فرجی، مریم نقیبی، عبدالحمید قره داغی و ... در این مراسم حضور داشتند.
 
پس از مراسم افتتاح سینما آزادی آبادان فیلم سینمایی «رستاخیز» ساخته احمدرضا درویش اکران شد.
 
سینما آزادی آبادان پس از چهارده سال توسط حوزه هنری بازسازی و فعال شد.

کد خبر 347442

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha