بهزاد رنجبر: معاون سازمان خصوصی‌سازی اعلام کرد: در آذرماه نماد 2 بانک دولتی برای انجام معاملات در بورس باز می‌شود.

اسماعیل غلامی ضمن اعلام این خبر افزود: بر اساس آخرین برنامه‌ریزی‌های انجام شده در آذرماه جاری حداقل نماد 2بانک دولتی از مجموع 4بانک قابل واگذاری بر روی تابلوی بورس نمایش داده خواهد شد.

وی افزود: به همین منظور جلسه‌ای با مسئولان شرکت بورس برگزار خواهدشد و آخرین مراحل واگذاری بانک‌ها بررسی می‌شود، همچنین روز یکشنبه نیز سازمان خصوصی‌سازی در نشستی با مسئولان سازمان بورس و اوراق بهادار موضوع واگذاری سهام بانک‌ها را نهایی خواهد کرد.

غلامی تأکید کرد: در حال حاضر بانک‌ها تنها مشکل اساسنامه دارند و باید اساسنامه جدید این شرکت‌ها در مجامعشان به تصویب برسد و بانک‌ها تبدیل به شرکت‌های سهامی عام شوند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر بانک صادرات 95درصد اطلاعاتش را به بورس ارائه کرده و به نظر می‌رسد این بانک اولین بانک قابل واگذاری به بورس خواهد بود. به گفته غلامی مراحل کاری و ارائه مدارک پست بانک نیز در بورس در حال اتمام است و سهام این شرکت نیز به زودی در بازار سهام عرضه می‌شود.

واگذاری سازمان گسترش منتفی است

معاون سازمان خصوصی‌سازی همچنین در پاسخ به این پرسش که آیا سهام سازمان گسترش و نوسازی صنایع (ایدرو) و سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی(ایمیدرو) در بورس عرضه خواهد شد گفت: خیر موضوع واگذاری سهام این سازمان براساس لایحه اصل 44 منتفی است.

وی خاطرنشان کرد: در لایحه اصل  44 صراحتاً اعلام شده است که این 2سازمان دولتی نقش توسعه‌ای دارند و نباید سهامشان واگذار شود. بنابراین سازمان خصوصی‌سازی همچنان براساس روال گذشته سهام شرکت‌های زیر مجموعه این سازمان را عرضه خواهد کرد.

وی با تأکید بر اینکه این موضوع به صراحت  در متن لایحه اصل 44 آمده است، تصریح کرد: پیش از این هیأت وزیران مصوبه‌‌ای را برای واگذاری سهام سازمان گسترش صادر کرده بود اما پس از اینکه این سازمان تبدیل به شرکت سهامی عام شد و همچنین تصمیم مجلس برای اساسنامه سازمان گسترش، موضوع واگذاری سهام این سازمان منتفی شد.

عرضه تدریجی سهام فولاد

غلامی همچنین درباره عرضه سهام فولاد مبارکه اصفهان با توجه به صف‌های سنگین برای خرید سهام این شرکت گفت: برنامه ما این است که سهام این شرکت به صورت تدریجی در بورس عرضه شود.

وی افزود: ما مجوز واگذاری 40 درصد از سهام این شرکت را در دست داریم و حال می‌توان این سهام را از طریق بلوک‌های 5 درصدی با عرضه تدریجی در بورس عرضه کرد.

به گفته غلامی، برنامه سازمان خصوصی‌سازی این است که صف‌های کنونی برای خرید سهام شرکت فولاد را در بورس جمع‌آوری کند.

کد خبر 34723

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز