همشهری آنلاین: فدراسیون جهانی بسکتبال به درخواست مسلمانانِ کشورهای آمریکا و ژاپن، مهلت دو ساله‌ای را به کشورهای مسلمان داد تا نظر فیبا برای گرفتن قطعی مجوز حجاب را جلب کنند، اما فدراسیون بسکتبالِ ایران از این مهلت استفاده‌ای نکرد.

بسکتبال دختران

به گزارش ایسنا، فدراسیون جهانی بسکتبال، مهلت دوساله در اختیار کشورهای مسلمان قرار داد تا بتوانند تلاش خود را برای جلب نظر فیبا انجام دهند و با گرفتن مجوز قطعی حجاب در میادین بین‌المللی حضور داشته باشند. اما در این دو سال فدراسیون بسکتبال ایران نتوانست حتی یک دیدار دوستانه برای ملی پوشان دختر تدارک ببیند و تنها یک اردوی مشترک در کشور ترکیه برگزار شد.

دخترانِ بسکتبالیست بارها در مصاحبه‌های خود از نگرانی‌شان‌ در این زمینه گفتند و از اینکه اگر این مهلت به اتمام برسد دیگر شاید انگیزه‌ای برای دنبال کردن بسکتبال نداشته باشند. در این دو سال تنها کاری که مسئولان مربوطه انجام داده‌اند انداختن توپ به زمین‌های مختلف بود و هیچ کس پاسخ دقیقی برای برگزار نشدن دیدارهای تدارکاتی ملی پوشان نداد. حتی رباب شهریان معاون ورزش بانوان وزارت ورزش هم نتوانست به قول خود عمل کند و دیداری برگزار نشد.

در واقع این فرصت دوساله، برای فدراسیون بسکتبال ایران چندان اهمیتی نداشت و کاری هم صورت نگرفت. باید منتظر ماند و دید که فدراسیون جهانی بسکتبال در آینده اجازه حضور بانوان محجبه در مسابقات رسمی را می‌دهد یا خیر.

کد خبر 347170

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha