جمعه ۲ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۴
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: سومین نشست آیین آواز به بحث طراحی در آواز اختصاص دارد که با حضور علی رستمیان در فرهنگسرای ارسباران برگزار خواهد شد.

rostamian ali

علی شیرازی، مدیر و کارشناس مجری برنامه آیین آواز ضمن اعلام این خبر به همشهری‌آنلاین گفت: این برنامه به دلیل تقارن برنامه بعدی با ایام محرم  روز  سه‌شنبه ششم مهر از ساعت ۱۷ در فرهنگسرای ارسباران برگزار می‌شود.

در این نشست، به همراه آقای علی رستمیان، استاد مدعو و مهمان اصلی برنامه به بررسی طراحی آواز در موسیقی ایرانی خواهیم پرداخت.

طراحی آواز که فقط منحصر به هنر آواز در ایران و تعدادی از کشورهای همسایه نظیر آذربایجان است، مبحثی شیرین و پیچیده است که پرداختن به آن می‌تواند جذابیت‌هایی برای دوست‌‎داران آواز ایجاد و نکاتی را برای هنرجویان و محققان روشن کند.

در این نشست ضمن پرداختن به اصول و پایه‌های طراحی آواز، رستمیان هر جا که لازم باشد، به ضرورت همان بخش از مبحث، به اجرای قطعه‌های کوتاه آوازی خواهد پرداخت.

در ادامه نیز تعدادی از هنرجویان برگزیده به همراه یک خواننده قدیمی دیگر (به جز رستمیان که همراه گروهش اجرای آواز خواهد داشت) قطعات آوازی را اجرا می‌کنند.

دو برنامه قبلی آیین آواز به  بررسی جمله بندی در آواز با حضور داود فیاضی و ادوات تحریر در آواز باحضور علی جهاندار اختصاص داشت.

نشست تخصصی «آیین آواز» با هدف احیای آواز ایرانی، تجدید دیدار با خوانندگان پیشکسوت و قدیمی و نیز معرفی چهره‌های جوان و میان‌سال ناشناخته و کمتر شناخته شده راه‌اندازی شده است.

کد خبر 347158

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha