چهارشنبه ۳۱ شهریور ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۲
۰ نفر

با فرا رسیدن ایام جشن عید غدیرخم و آغاز هفته دفاع‌مقدس، میدان مشق تهران پذیرای شهروندانی بود که به همراه شهردار تهران هنرنمایی ارکستر سمفونیک تهران را به نظاره نشستند.

موسیقی

اين برنامه اركستر سمفونيك تهران به رهبري مجيد انتظامي و به خوانندگي سالار عقيلي در ميدان تاريخي مشق برپا شد؛ برنامه‌اي كه طبق وعده‌ها امشب نيز براي تهراني‌ها برگزار مي‌شود. در ابتداي اين مراسم قطعات موسيقي از فيلم‌هاي آژانس شيشه‌اي، از كرخه تا راين و همچنين سمفوني كارون اجرا شد كه با استقبال وتشويق حضار همراه شد.

عابد ملكي شهردار منطقه١٢ در حاشيه اين مراسم به ضرورت برگزاري اين برنامه اشاره كرد و گفت: شهرداري منطقه١٢ با هدف استفاده عمومي شهروندان از مجموعه پياده‌راه ميدان مشق برنامه‌هاي فرهنگي را از ابتداي امسال آغاز و در 3روز آخر ايام نوروز و عيد سعيد فطر نيز كنسرت‌هايي در اين مجموعه برگزار كرد.

وي با تأكيد بر اينكه برنامه جاودانه‌ها در راستاي همين هدف برگزار خواهد شد، افزود: اركستر سمفونيك آثار جاودانه موسيقي فيلم‌هاي دفاع‌مقدس را اجرا خواهد كرد. به‌گفته ملكي، همچنين سمفوني كارون و ايثار و مقاومت به خوانندگي سالار عقيلي اجرا خواهد شد. وي بر ضرورت شناخت هويت محلي توسط شهروندان تأكيد كرد و گفت:

نظرسنجي در برنامه‌هاي قبلي ما نشان داد كه بيش از ٧٠درصد مردم با مجموعه پياده‌راه باغ ملي وميدان مشق آشنا نبودند، بنابراين برگزاري برنامه‌هاي فرهنگي اينچنيني زمينه آشنايي مردم با هويت شهر تهران را فراهم مي‌كند. شايان ذكر است كه شركت در اين ويژه برنامه براي عموم آزاد است و پيش‌بيني‌هاي لازم براي حضور 4هزار نفر از شهروندان در اين برنامه انجام شده است.

  • اجـــراي كنســرت رايگان در كوره‌پزخانه‌هاي جنوب شهر

اما غير از ميدان مشق كوره‌پزخانه‌هاي جنوب شهر تهران و در حاشيه بزرگراه‌ آزادگان، سه‌شنبه‌شب حال و هواي متفاوتي نسبت به گذشته داشتند. در اين شب به مناسبت عيد غدير برنامه‌اي از سوي شهرداري تدارك ديده شده بود تا خانواده‌هاي كارگران سختكوش كوره‌پزخانه‌هاي اطراف تهران در محل كوره‌پزخانه‌هاي شمس‌آباد دور هم جمع شوند و لحظاتي شاد را تجربه كنند.

برهمين اساس «جشن بزرگ غدير» با اجراي برنامه رايگان مهدي يراحي، خواننده موسيقي پاپ كشور برگزار شد. شهرداري تهران با همكاري برنامه خندوانه، خيريه شمس‌الشموس و خيريه همياري نيز بسترهاي لازم را براي اجراي برنامه اين هنرمند در كوره‌پزخانه‌هاي شمس‌آباد مهيا كردند. حدود 1500نفر در كنسرت فضاي باز ميان كوره‌هاي آجرپزي كه به طرز جالبي نورپردازي شده بود شركت كردند. نورافشاني و توزيع 2500بسته غذا بين حاضرين از ديگر برنامه‌هاي سه‌شنبه شب در شمس‌آباد منطقه18 تهران بود. اينطور كه عنوان مي‌شود بسياري از كودكان كار كوره‌پزخانه‌ها روزانه تنها 700‌تومان دستمزد مي‌گيرند.

کد خبر 347115

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha