رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران با حضور در شهرداری منطقه ۲۱ ضمن بازدید از پروژه‌های عمرانی با شورایاران و شهروندان این منطقه دیدار و گفت‌و‌گو کرد.

هواپیما

محمد سالاري با اشاره به مشكلات منطقه21 گفت: مشكلات اين منطقه با مناطق ديگر و حتي با مناطق حاشيه‌اي نيز متفاوت است. به‌گفته وي بيش از 70درصد اين منطقه صنعتي بوده و تنها 30درصد منطقه مسكوني است، آن هم در جزاير ناهمگون كه ارتباط ارگانيك بين آنها وجود ندارد. به‌نظر سالاري در چنين شرايطي نخستين موضوعي كه مطرح مي‌شود وجود ناامني اجتماعي است.

اين عضو شوراي شهر تهران اضافه كرد: از طرفي منطقه21 يكي از مدخل‌هاي ورودي شهر تهران است به‌طوري كه ورودي6 استان به شهر تهران از منطقه21 است، اين مهم مشكلات ترافيكي و تردد بيش از اندازه را بر سطح منطقه وارد مي‌كند كه در نتيجه كيفيت زندگي را نيز كاهش مي‌دهد گرچه شايد براي صنايع موجود يك فرصت خوب باشد.

سالاري با بيان اينكه طي سال‌هاي گذشته آبگرفتگي معابر يكي از مشكلات بزرگ منطقه بود كه امروزه تا حد زيادي رفع شده و‌لي همچنان وجود دارد، افزود: ساماندهي صنايع مزاحم نيز در سطح منطقه موضوعي است كه همچنان انجام نشده و بايد تسريع در اين امر صورت گيرد.

به‌گفته وي در چنين شرايطي بارگذاري‌ها در سطح منطقه نبايد سبب شود كه صنعت جديدي آن هم از نوع آلاينده در منطقه به‌وجود بيايد. وي همچنين به موضوع مشكلات ناشي از وجود فرودگاه مهرآباد اشاره كرد و گفت: البته در كشور‌هاي ديگر هم اينگونه نيست كه تمام فرودگاه‌ها خارج شهر باشند و هستند فرودگاه‌هايي كه در داخل شهر فعاليت مي‌كنند ولي با وجود اين، محدوديت در پروازها به‌ويژه پرواز‌ها در شب بايد جزو برنامه‌هاي اصلي باشد. رئيس كميسيون معماري و شهرسازي شورا در ادامه اظهار داشت: يكي از ظرفيت‌هاي مهم شهرداري‌ها پروژه‌هاي مشاركتي است كه در منطقه21 نيز وجود دارد؛ پروژه‌هايي كه سهم شهرداري‌ها در آنها مي‌تواند بودجه‌هاي مناطق را براي هميشه تأمين كند.

سالاري در بخشي از سخنان خود با اشاره به چالش‌هاي شهر تهران گفت: يكي از مهم‌ترين چالش‌ها ميزان بارگذاري جمعيت است. در دهه‌هاي 30 و 40 تنها 30درصد جمعيت كشور در شهر‌ها بوده و 70درصد در روستاها زندگي مي‌كرده‌اند درحالي‌كه امروزه اين نسبت كاملا عكس شده و در نتيجه بيشترين جمعيت در 13كلانشهر به‌ويژه تهران ساكن هستند. به گفته وي، امروز شاهد رشد فزاينده جمعيت در شهرهاي اقماري هستيم و اين امر تأثير مستقيم بر شهر تهران و كاهش سرانه‌هاي خدمات شهري دارد.

کد خبر 346985

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha