همشهری آنلاین: رئیس ستاد هفته دفاع مقدس سپاه تهران گفت: نمایشگاه های تخصصی دفاع مقدس سپاه تهران در بیش از ۱۰۰ نقطه با ۵۰ موضوع متنوع در پایتخت برگزار می شود.

نمایشگاه

به گزارش ایرنا، سردار احمد ذوالقدر روز دوشنبه درنشست خبری به تشریح برنامه های سپاه تهران در هفته دفاع مقدس پرداخت و افزود: سازمان بسیج جامعه پزشکی تهران بزرگ با حضور فعال در این نمایشگاه ها، با انتخاب مناطق محروم پایتخت خدمات رایگان نیز به مردم ارائه می دهند.

وی تجلیل از خانواده های شهدا، جانبازان و آزادگان دفاع مقدس را از برنامه های هفته دفاع مقدس عنوان کرد و گفت: این هفته در نمایشگاه ها کتاب های متعددی در حوزه هشت سال دفاع مقدس رونمایی می شود.

سردار ذوالقدر افزود: به منظور انتقال حال و هوای دوران هشت سال دفاع مقدس به زمان حال در بخش فرهنگی با همکاری بسیج شهرداری تهران اقدام به شعارنویسی با مضمون دفاع مقدس بر روی دیوارهای شهر و اتوبوس ها انجام خواهد شد.

جانشین فرمانده سپاه حضرت محمد رسول الله (ص) تهران بزرگ گفت: شبیه سازی کاروان اعزام رزمندگان به جبهه ها از دیگر برنامه های ویژه سپاه تهران با همکاری بسیج شهرداری است.

سردار ذوالقدر اظهار کرد: در این هفته اعزام کاروان های بسیجی از مرحله پادگان تا خط مقدم جبهه ها شبیه سازی می شود.

وی به برگزاری یادواره شهدا و خاطره گویی توسط رزمندگان دفاع مقدس در مساجد شهر تهران اشاره کرد و گفت: ارائه خدمات رایگان پزشکی به مردم، اعزام نمادین رزمندگان به جبهه، برپایی ایستگاه های صلواتی در یکصد نقطه شهر، برگزاری مسابقات فرهنگی و ورزشی، عطرافشانی قبور شهدا، بیعت با آرمان های بنیانگذار انقلاب اسلامی و ایستگاه های رنگ آمیزی خودرو شهروندان از جمله برنامه های سپاه تهران در هفته دفاع مقدس است.

ذوالقدر با بیان اینکه در هفته دفاع مقدس جبهه های شمالی و سردسیری دوران دفاع مقدس در بوستان خلیج فارس بازسازی می شود، افزود: برگزاری نمایشگاه یاد یاران با ظرفیت پنج هزار نفر در منطقه سوهانک و خدمات رسانی، مددکاری و مشاوره به مردم در منطقه هرندی از جمله برنامه های سپاه تهران در این هفته است.

رئیس ستاد هفته دفاع مقدس سپاه تهران درباره برگزاری نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس گفت: هفتمین نمایشگاه کتاب دفاع مقدس برای دومین سال پیاپی در مصلی امام خمینی (ره) تهران بزرگ از سوم تا نهم مهر از ساعت 14 تا 21 برگزار می شود.

وی افزود: در این نمایشگاه 90 ناشر از 31 استان کشور با عرضه 10 هزار عنوان کتاب با موضوع دفاع مقدس حضور دارند و بازدیدکنندگان می توانند با 40 درصد تخفیف کتاب های مورد نیاز خود را خریداری کنند. در این نمایشگاه هر روز از کتب جدید دفاع مقدس نیز رونمایی می شود.

سردار ذوالقدر اظهار کرد: در حاشیه برگزاری این نمایشگاه غرفه های شهدای مدافع حرم، شهدای فاجعه منا، استکبار ستیزی، جنایات آمریکا در ایران و سایر کشورها، قرآن و عترت و لوازم التحریر با موضوع دفاع مقدس برگزار می شود.

وی با بیان اینکه بخش اقشار سپاه تهران بیشترین تعامل را با قشرهای مختلف مردم دارد، گفت: در طول سال بیش از 100 برنامه مذهبی و اجتماعی در حسینیه فاطمة الزهرا (س) سپاه تهران برگزار می شود که همین امر باعث پیوندی بین مردم، بسیج و سپاه تهران شده است.

رئیس ستاد هفته دفاع مقدس سپاه تهران در مورد اینکه در این هفته عملیات های دوران دفاع مقدس در نمایشگاه ها بازسازی می شود، افزود: امسال در هفته دفاع مقدس شبیه سازی عملیات یا رزمایشی را نخواهیم داشت اما رزمایش اصلی سپاه تهران بهمن ماه سال جاری برگزار می شود.

وی با بیان اینکه دوران دفاع مقدس یکی از پر افتخارترین برگ های زرین نظام جمهوری اسلامی ایران است، گفت: سختی ها و دشواری های این دوران امروز باعث پیشرفت های مختلفی در حوزه های پزشکی، علمی، ساخت تجهیزات نظامی و انرژی هسته ای شده است.

جانشین فرمانده سپاه حضرت محمد رسول الله (ص) تهران بزرگ افزود: در حال حاضر با این موضوع مواجه هستیم که مظلومان عالم که مورد هجوم آمریکا و کشورهای غربی قرار گرفته اند، جمهوری اسلامی ایران را الگوی خود برای مقابله با دشمنان خود قرار داده اند.

سردار ذوالقدر با تاکید بر اینکه جوانان ادامه دهندگان راه رزمندگان و شهدای دوران دفاع مقدس هستند، اظهار کرد: جوانان این دوره از رزمندگان دوران دفاع مقدس نیز جلوتر رفته و برای دفاع از نظام جمهوری اسلامی در داخل و خارج از کشور آماده هستند.

جانشین فرمانده سپاه تهران با بیان اینکه مدافعان حرم ادامه دهنده راه شهدای دوران مقدس هستند، گفت: جوانان کشور با عنوان مدافعان حرم در کشور سوریه با استکبار جهانی در حال جنگ هستند.

وی به اهداف کسانی که برای دفاع از حرمین به سوریه اعزام می شوند، بیان داشت: برای دفاع از حرم اهل بیت (ع) بین جوانان کشور رقابتی شکل گرفته که به برکت فرهنگ و تفکر دفاع مقدس رخ داده است.

ذوالقدر با بیان اینکه پیشرفت های ایران اسلامی نتیجه رشادت های رزمندگان هشت سال دفاع مقدس است اظهار کرد: بهترین دورانی که در کشور اقتصاد مقاومتی عملیاتی شد مربوط به دوران دفاع مقدس است.

رئیس ستاد هفته دفاع مقدس سپاه تهران با بیان دشواری و سختی حال آزادگان و جانبازان دوران دفاع مقدس گفت: پایداری جانبازان و آزادگان جاودانه شد و امروز اگر در زمینه های پزشکی، راه سازی و صنایع دفاعی رشدی داشته است مدیون موفقیت ها رزمندان دوران هشت سال دفاع مقدس است.

کد خبر 346904

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha